بررسی های بازرگانی, سال (2025-4)

عنوان : ( بررسی تثیر قوم‌گرایی ، گشودگی فرهنگی و سازگاری فرهنگی مصرف‌کننده بر قصد خرید کالاهای وارداتی از طریق نقش میانجی تصویر کشور محصول (مطالعه موردی: مصرف‌کنندگان خودروهای چینی) )

نویسندگان: حبیب میرآبادی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر قوم گرایی، گشودگی فرهنگی و سازگاری فرهنگی مصرف کننده بر قصد خرید کالاهای وارداتی از طریق نقش میانجی تصویر کشور مبدا بوده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش، مصرف کنندگان خودروهای چینی در شهر اصفهان بوده اند که تعداد210 نفر از آنان از طریق روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی (SEM-PLS) استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که قوم گرایی و سازگاری فرهنگی مصرف کننده بر تصویر کشور مبدا و قصد خرید کالاهای وارداتی تأثیر معناداری داشته است. همچنین، تصویر کشور مبدا بر قصد خرید تأثیر معناداری داشته است. به علاوه، تأثیر قوم گرایی و سازگاری فرهنگی مصرف کننده به طور غیرمستقیم از طریق نقش میانجی تصویر کشور مبدا بر قصد خرید کالاهای وارداتی مورد تأیید قرار گرفت؛ اما، گشودگی فرهنگی بر قصد خرید به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق نقش میانجی تصویر کشور مبدا تأثیر معناداری نداشته است. با توجه به عدم وجود پژوهش های مرتبط، این مطالعه به بهبود درک رفتار خرید محصولات خارجی کمک نموده و دلایل گرایش و رفتار مصرف کنندگان را به خرید کالاهای وارداتی به ویژه خودروهای چینی آشکار می نماید.

کلمات کلیدی

, قوم گرایی مصرف کننده, گشودگی فرهنگی, سازگاری فرهنگی, قصد خرید.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1102465,
author = {حبیب میرآبادی},
title = {بررسی تثیر قوم‌گرایی ، گشودگی فرهنگی و سازگاری فرهنگی مصرف‌کننده بر قصد خرید کالاهای وارداتی از طریق نقش میانجی تصویر کشور محصول (مطالعه موردی: مصرف‌کنندگان خودروهای چینی)},
journal = {بررسی های بازرگانی},
year = {2025},
month = {April},
issn = {2676-7562},
keywords = {قوم گرایی مصرف کننده، گشودگی فرهنگی، سازگاری فرهنگی، قصد خرید.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تثیر قوم‌گرایی ، گشودگی فرهنگی و سازگاری فرهنگی مصرف‌کننده بر قصد خرید کالاهای وارداتی از طریق نقش میانجی تصویر کشور محصول (مطالعه موردی: مصرف‌کنندگان خودروهای چینی)
%A حبیب میرآبادی
%J بررسی های بازرگانی
%@ 2676-7562
%D 2025

[Download]