عنوان : ( بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد) )
نویسندگان: مجتبی حسین زاده , حسن اسلامی ,
چکیده
شرایط و وضعیت اقتصادی کشور ما به گونه ای است که ضرورت دارد با بازنگری در امکانات و توانمندی های موجود چاره ای برای مقابله و مواجهه با معظلاتی همچون افزایش نگران کننده بیکاری نیرو کار، فقر و مهاجرت یافته شود و توسعه گردشگری و کارآفرینی ازجمله فرصت های هستند که چنآنچه به درستی شناخته و بالفعل تبدیل شوند می توانند در رفع بسیاری از مشکلات ذکر شده مؤثر باشند؛ ولی متاسفانه هنوز به صورت علمی به درک طیف وسیعی از مسائل مهم کارآفرینی در گردشگری و توسعه صنعت گردشگری پرداخت نشده است درنتیجه این دو موضوع گردشگری و کارآفرینی هریک در مسیرهای مختلفی پیشرفت کرده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف تبیین جایگاه تبلیغات در ترویج ایرانگردی انجام شده است و سؤال اصلی آن این است که آیا تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری نقش دارد؟ و تا چه اندازه می تواند بر توسعه کارآفرینی مؤثر باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی، پیمایش است جامعه آماری این پژوهش تعداد 100 نفر از مسافران خارجی هتل های 5 ستاره مشهد بوده اند که برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی از آمار توصیفی در نرم افزار SPSS جهت تعیین رابطه معنی داری و پاسخ به سؤالات استفاده گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد تاثیر تبلیغات در جذب گردشگران از نظر مسافران کم بوده است، و همچنین بین ویژگی های زمینه ای (سن، جنس، تاهل، ملیت، دین، شغل و درآمد) با نوع استفاده از وسیله ارتباطی رابطه معنی داری وجود دارد. و بین ویژگی های زمینه ای با نوع بازدید از مکان های گردشگری رابطه معنی داری وجود دارد.
کلمات کلیدی
, گردشگری, تبلیغات, کارآفرینی, ایرانگردی@article{paperid:1103136,
author = {حسین زاده, مجتبی and حسن اسلامی},
title = {بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد)},
journal = {میراث و گردشگری},
year = {2017},
volume = {2},
number = {7},
month = {August},
issn = {2423-3587},
pages = {96--96},
numpages = {0},
keywords = {گردشگری، تبلیغات، کارآفرینی، ایرانگردی},
}
%0 Journal Article
%T بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد)
%A حسین زاده, مجتبی
%A حسن اسلامی
%J میراث و گردشگری
%@ 2423-3587
%D 2017