پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره, سال (2025-5)

عنوان : ( رابطه کارکردهای ارایی گرم و عزت نفس با نقش تعدیل گری حمایت عاطفی معلم در دانش آموزان با اختلال نقص توه-بیش فعالی )

نویسندگان: علیرضا اصغرزاده , سید محسن اصغری نکاح , سکینه سلطانی کوهبنانی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

پژوهشحاضرباهدفبررسیرابطه کارکردهایاجراییگرم و عزتنفس با نقش تعدیلگریحمایتعاطفیمعلم در دانش آموزان با اختالل نقص توجه-بیشفعالی شهر کاشان انجام شد. روش:پژوهش برحسب هدف،کاربردیواز نوعتوصیفی-همبستگیاز طریقالگویابیمعادالتساختاری(SEM)است.جامعه آماریشامل تمامیدانشآموزان مقطع ابتداییسال تحصیلی1402-1401شهر کاشانبود.نمونهگیریبه شیوهدر دسترس- هدفمندو تعدادافراد نمونه250نفر بود ابتدا با پرسشنامه اسنپ، کودکان با اختالل نقص توجه-بیش فعالی غربالگری شدند و وارد پژوهشگردید.ابزارپژوهشپرسشنامههای اسنپ پلیزکاو همکاران(Pliszka, 1980، )عزتنفس روزنبرگ(1965 ,Rosenberg) ونقایصکارکردهایاجراییکودکان و نوجوانان بارکلی(2012,Barkley).وحمایتعاطفیمعلم ساکیز(2007, Sakiz)بود.دادهها با استفاده از روشهای همبستگی پیرسون ومدلسازی معادالت ساختاری در نرمافزارهایSPSS-26وSmart PLS-3تجزیهوتحلیلشدند. یافتهها:در یافتههایپژوهش، خودتنظیمی هیجانی به عنوان یکی از مؤلفههای کارکرداجرایی گرم با نقشتعدیلگری حمایت عاطفی معلمپیشبینی کنندهعزتنفسدر دانش آموزانADHDنبود، در حالیکهخودانگیزشیبهعنوانمؤلفهای از کارکردهای اجرایی گرم با نقشتعدیلگری حمایت عاطفی معلم توانستعزتنفسدانش آموزانADHDراپیشبینی کند

کلمات کلیدی

, ارکردهای اجرایی گرم, عزت نفس, حمایت عاطفی, اختالل نقص توجه-بیش فعالی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1103151,
author = {اصغرزاده, علیرضا and اصغری نکاح, سید محسن and سلطانی کوهبنانی, سکینه},
title = {رابطه کارکردهای ارایی گرم و عزت نفس با نقش تعدیل گری حمایت عاطفی معلم در دانش آموزان با اختلال نقص توه-بیش فعالی},
journal = {پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره},
year = {2025},
month = {May},
issn = {2251-6352},
keywords = {ارکردهای اجرایی گرم، عزت نفس، حمایت عاطفی،اختالل نقص توجه-بیش فعالی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T رابطه کارکردهای ارایی گرم و عزت نفس با نقش تعدیل گری حمایت عاطفی معلم در دانش آموزان با اختلال نقص توه-بیش فعالی
%A اصغرزاده, علیرضا
%A اصغری نکاح, سید محسن
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%J پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره
%@ 2251-6352
%D 2025

[Download]