عنوان : ( بهبود کارکردهای اجرایی نوجوانان با استفاده از تجربهی یادگیری واسطهگری شده با بازی در خانواده: ارزیابی بازیهای مؤثر بر انواع کارکردهای اجرایی )
نویسندگان: منیره صالحی , سعیده زاهد , محسن رضائی , حسین کارشکی , سمانه تعلیم دهنده ,
چکیده
چکیده مقاله : هدف مطالعه حاضر، بهبود کارکردهای اجرایی نوجوانان با استفاده از تجربه ی یادگیری واسطهگری شده با بازی در خانواده: ارزیابی بازی های بر مبنای تأثیرشان بر انواع کارکردهای اجرایی بود. پژوهش حاضر، کاربردی و از نظر شیوهی گردآوری دادهها، کتابخانهای بود. جامعه ی آماری شامل منابع مکتوب، مقالات، پایان نامهها و اسناد معتبر علمی مرتبط و نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی بوده و نمونهگیری نیز به روش هدفمند تا رسیدن به حد اشباع انجام گرفت. به منظور شناسایی و ارزیابی بازی های اثر گذار بر کارکردهای اجرایی نوجوانان، 10 نفر از متخصصان روان-شناسی تربیتی و متخصصین رشته های مرتبط، به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. نتایج ارزیابی اسناد و مصاحبه با متخصصان منجر به شناسایی تعدادی بازی شد که میتواند بر روی کارکردهای اجرایی تأثیرگذار باشد. ضریب توافق داوران برای هر بازی نیز بالا و معنادار بود (001/0
کلمات کلیدی
, کارکرد اجرایی, تجربه یادگیری واسطه ای, نوجوان, بازی,@article{paperid:1103222,
author = {صالحی, منیره and سعیده زاهد and رضائی, محسن and کارشکی, حسین and تعلیم دهنده, سمانه},
title = {بهبود کارکردهای اجرایی نوجوانان با استفاده از تجربهی یادگیری واسطهگری شده با بازی در خانواده: ارزیابی بازیهای مؤثر بر انواع کارکردهای اجرایی},
journal = {روانشناسی},
year = {2025},
volume = {29},
number = {113},
month = {June},
issn = {1880-8436},
pages = {1--15},
numpages = {14},
keywords = {کارکرد اجرایی; تجربه یادگیری واسطه ای; نوجوان; بازی;},
}
%0 Journal Article
%T بهبود کارکردهای اجرایی نوجوانان با استفاده از تجربهی یادگیری واسطهگری شده با بازی در خانواده: ارزیابی بازیهای مؤثر بر انواع کارکردهای اجرایی
%A صالحی, منیره
%A سعیده زاهد
%A رضائی, محسن
%A کارشکی, حسین
%A تعلیم دهنده, سمانه
%J روانشناسی
%@ 1880-8436
%D 2025