پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, دوره (17), شماره (4), سال (2025-7) , صفحات (120-134)

عنوان : ( ارائه مدل مفهومی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی محصولات ورزشی ایرانی )

نویسندگان: امیرحسین سپهریان , محمد کشتی دار , مهدی طالب پور , سیدمرتضی عظیم زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده هدف پژوهش حاضر ارائه مدل عوامل مؤثر بر اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی محصولات ورزشی ایرانی است. پژوهش حاضر بر اساس اهداف تحقیق، از نوع بنیادی بود. این پژوهش دارای ماهیت اکتشافی و از نوع کیفی است که در آن برای ساخت مدل مفهومی پژوهش از رویکرد نظریه داده بنیاد و رهیافت گلیزر استفاده شده است. جامعه‌ی آماری شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی، پژوهشگران و متخصصان تبلیغات ورزشی بود. نمونه‌گیری به صورت هدفمند و نظری انجام شد و تا زمان رسیدن به اشباع نظری (18) ادامه یافت. ابزار پژوهش مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان حوزه پژوهش بود. به منظور دستیابی به صحت و اعتبار اطلاعات جمع‌آوری شده از روش مثلثی سازی منابع استفاده شد. ضریب پایایی هولستی داده‌های پژوهش نیز برابر 77 درصد بود. جهت استخراج و تحلیل کدها، مقولات و ابعاد مدل پژوهش از مصاحبه‌های صورت گرفته، نرم‌افزار تحلیل کیفی Atlas-ti 2018 استفاده گردید. بر همین اساس در انتهای مراحل کدگذاری و تحلیل داده‌ها، 135 کد، 19 مقوله، 5 بعد و 1 پدیده محوری شناسایی شدند. بر اساس مدل پژوهش، اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی محصولات ورزشی ایرانی در مرکز مدل قرار گرفته است و \\\\\\\\\\\\\\\"عوامل سازمانی\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\"عوامل محتوایی\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\"عوامل روانشناختی\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\"عوامل محیطی\\\\\\\\\\\\\\\" و \\\\\\\\\\\\\\\"عوامل ارزیابی\\\\\\\\\\\\\\\" نقش عامل مؤثر را دارند. نتایج این پژوهش می‌تواند به عنوان راهنما برای طراحان کمپین‌های تبلیغاتی ورزشی عمل کند تا تبلیغاتی طراحی و برنامه‌ریزی کنند که دارای معیارهای اثربخشی باشد و همچنین اطمینان لازم را جهت دستیابی به اهداف تبلیغاتی مد نظر مالکان برندهای محصولات ورزشی را فراهم کند.

کلمات کلیدی

تبلیغات تبلیغات ورزشی کمپین محصولات ورزشی رفتار مصرف‌کننده
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1103720,
author = {سپهریان, امیرحسین and کشتی دار, محمد and طالب پور, مهدی and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {ارائه مدل مفهومی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی محصولات ورزشی ایرانی},
journal = {پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش},
year = {2025},
volume = {17},
number = {4},
month = {July},
issn = {1735-5354},
pages = {120--134},
numpages = {14},
keywords = {تبلیغات تبلیغات ورزشی کمپین محصولات ورزشی رفتار مصرف‌کننده},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T ارائه مدل مفهومی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی محصولات ورزشی ایرانی
%A سپهریان, امیرحسین
%A کشتی دار, محمد
%A طالب پور, مهدی
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
%@ 1735-5354
%D 2025

[Download]