عنوان : ( تاثیر حرفه گرایی بر انگیزه یادگیری دانش آموزان ابتدایی ناحیه 4 )
نویسندگان: الهام سادات سلیمانی ,
بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر حرفه گرایی و خلاقیت معلم بر انگیزه یادگیری دانش آموزان انجام شد و بر اساس هدف پژوهش کاربردی و از نظر روش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس پسرانه مقطع ابتدایی به تعداد 260 نفر و کلیه دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی ناحیه 4 مشهد در سال تحصیلی 1403-1402 به تعداد 12500 نفر بود. لذا با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و جدول مورگان تعداد 156 نفر از معلمان مدارس پسرانه مقطع ابتدایی و 370 نفر از دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی ناحیه 4 مشهد انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه حرفه گرایی معلم مک ماهون و هوی (2009)، پرسشنامه خلایت رندسیپ (1979) و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ (1991) جمعآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. یافتههای این پژوهش نشان داد بین حرفه گرایی و خلاقیت معلم با انگیزه یادگیری دانش آموزان ابتدایی ناحیه 4 مشهد رابطه معنیداری وجود دارد. بنابراین مهارتهای حرفهای و خلاقیت معلمان بر انگیزه یادگیری دانش موزان تأثیر معناداری داشته است.
کلمات کلیدی
, حرفه گرایی, خلاقیت, معلم, انگیزه یادگیری, دانش آموزان.@inproceedings{paperid:1103811,
author = {سلیمانی, الهام سادات},
title = {تاثیر حرفه گرایی بر انگیزه یادگیری دانش آموزان ابتدایی ناحیه 4},
booktitle = {همایش بین المللی دستاوردهای نوین در علوم تربیتی و روانشناسی},
year = {2024},
location = {ايران},
keywords = {حرفه گرایی، خلاقیت، معلم، انگیزه یادگیری، دانش آموزان.},
}
%0 Conference Proceedings
%T تاثیر حرفه گرایی بر انگیزه یادگیری دانش آموزان ابتدایی ناحیه 4
%A سلیمانی, الهام سادات
%J همایش بین المللی دستاوردهای نوین در علوم تربیتی و روانشناسی
%D 2024