اختلالات جنسی و روانشناختی, دوره (3), شماره (2), سال (2024-11) , صفحات (1-24)

عنوان : ( شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بهبود آموزش در مدار س هوشمند )

نویسندگان: مریم کارگزار , الهام سادات سلیمانی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بهبود آموزش در مدارس هوشمند ناحیه ۲ شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است. پژوهش به روش ترکیبی (کمی و کیفی) انجام شده و جامعه آماری شامل مدیران و معلمان مدارس هوشمند ناحیه ۲ مشهد می‌باشد. در بخش کیفی، نمونه‌گیری به روش هدفمند غیرقضاوتی و گلوله برفی انجام شده و در بخش کمی، ۲۱۷ معلم به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه محقق‌ساخته جمع‌آوری شد. نتایج نشان می‌دهد که توزیع داده‌ها نرمال است و اندازه کافی برای تحلیل عاملی وجود دارد. چهار عامل اصلی شناسایی شده‌اند که حدود ۵۱ درصد از واریانس مربوط به پرسشنامه را تبیین می‌کنند: عوامل برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، فرهنگ‌سازی در ارتباطات، تجهیز و نیروی انسانی، و آماده‌سازی مدرسه. این تحقیق می‌تواند به عنوان مبنایی برای بهبود فرآیندهای آموزشی در مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی

, بهبود آموزش, مدارس هوشمند, اولویت بندی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1103812,
author = {مریم کارگزار and سلیمانی, الهام سادات},
title = {شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بهبود آموزش در مدار س هوشمند},
journal = {اختلالات جنسی و روانشناختی},
year = {2024},
volume = {3},
number = {2},
month = {November},
issn = {3041-962x},
pages = {1--24},
numpages = {23},
keywords = {بهبود آموزش، مدارس هوشمند،اولویت بندی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بهبود آموزش در مدار س هوشمند
%A مریم کارگزار
%A سلیمانی, الهام سادات
%J اختلالات جنسی و روانشناختی
%@ 3041-962x
%D 2024

[Download]