گردشگری ورزشی, دوره (14), شماره (2), سال (2025-10) , صفحات (121-132)

عنوان : ( شناسایی شاخص های اثرگذار و اثرپذیر برندسازی استارت آپ های ورزشی با تاکید بر هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک دیمیتل فازی )

نویسندگان: حمید راشکی , جواد غلامیان , کاظم چراغ بیرجندی , محمد کشتی دار ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده هدف تحقیق حاضر شناسایی شاخص‌های اثرگذار و اثرپذیر برندسازی استارت‌آپ‌های ورزشی با تاکید بر هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک دیمیتل فازی است. این پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بوده، از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته است که در دو مرحله انجام شد. ابتدا عوامل موثر بر برندسازی استارت‌آپ‌های ورزشی با تاکید برهوش مصنوعی توسط مصاحبه و نظریه داده بنیاد رویکرد گلیزر شناسایی شد و در مرحله دوم عوامل اثرگذار و اثرپذیر شناسایی شدند و اولویت بندی شدند. جامعه آماری متشکل از اساتید علوم ورزشی، متخصصان حوزه بازاریابی و برندسازی، کارآفرینان ورزشی و صاحبان شرکت‌های ورزشی و افراد متخصص هوش مصنوعی بودند. یافته‌ها نشان داد که در مجموع 52 کد باز در قالب 9 مفهوم در برندسازی استارت‌آپ‌های ورزشی از طریق هوش مصنوعی وجود دارد. 5 مولفه منابع فنی و فنآوری، منابع علمی، تسریع و تسهیل، منابع اطلاعاتی و منابع انسانی به‌عنوان شاخص‌های اثرگذار و 4 مولفه کارکردهای خاص، متمایزسازی، مسیرسازی هوشمند و آگاهی‌سازی به‌عنوان شاخص‌های اثرپذیر طبق یافته‌های دیمیتل فازی مشخص شد. در یک نتیجه‌گیری کلی باید بیان کرد که استارت‌آپ‌های ورزشی جهت موفقیت به‌دلیل ماهیت وجودی آنها که نیازمند رشد سریع و تصاعدی است، به برندسازی نیازمند است و هوش مصنوعی به‌دلیل قابلیت‌ها و کارکردهای فراوانی همچون کارکردهای محتوایی، مدیریتی وتحلیلی که دارند، به برندسازی کمک خواهد کرد.

کلمات کلیدی

استارت‌آپ‌های ورزشی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1104431,
author = {حمید راشکی and غلامیان, جواد and کاظم چراغ بیرجندی and کشتی دار, محمد},
title = {شناسایی شاخص های اثرگذار و اثرپذیر برندسازی استارت آپ های ورزشی با تاکید بر هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک دیمیتل فازی},
journal = {گردشگری ورزشی},
year = {2025},
volume = {14},
number = {2},
month = {October},
issn = {2345-6043},
pages = {121--132},
numpages = {11},
keywords = {استارت‌آپ‌های ورزشی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی شاخص های اثرگذار و اثرپذیر برندسازی استارت آپ های ورزشی با تاکید بر هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک دیمیتل فازی
%A حمید راشکی
%A غلامیان, جواد
%A کاظم چراغ بیرجندی
%A کشتی دار, محمد
%J گردشگری ورزشی
%@ 2345-6043
%D 2025

[Download]