عنوان : ( چالشهای موجود در آموزش درس علوم تجربی )
نویسندگان: طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , بهروز مهرام , فاطمه جهانگرد ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
قشعلومتجربی،دربعدفردی،تحریکحسکنجکاوی،احساسمسئولیت،همکاری،انعطافپذیریوداشتنتفکرانتقادیوپژوهشیو دربعداجتماعی،کمکبهتوسعهپایداروبقایعزتمدارکشورمیباشد.بااینوجودشواهددرداخلوخارجکشورعدمموفقیتوعالقه دانشآموزانبهایندرسرانشانمیدهد.اسنادموجود،مبینآناستکههدفدرسعلومتجربیصرفاآموزشوانتقالدانشبه فراگیراننیستبلکههدفاصلیایندرسپرورشروشهایپژوهشوحلمسئلهدردانشآموزانمیباشدوازطریقتدریسایندرس بهشیوههاینوین،میتواننگرشوانگیزهوخالقیتدانشآموزانراافزایشداد.کانوناصلیاینمقالهبربررسیچالشهایموجوددر تدریسدرسعلومتجربیبهدانشآموزانقراردارد.تحلیلهانشانمیدهدکهیکیازچالشهایمهمدرتدریسدرسعلومتجربیبه تاثیربافتفرهنگیجامعهدراجرایروشهایآموزشی،مربوطمیشود.کهدراینخصوصالزماستمعلمانکشوردرهنگاماستفادهاز اینروشها،به مواردیچون ادراکات، نیازهاو ترجیحاتدانش آموزان، تنش ها و معضالت فرایندیادگیری،تأثیراتفرهنگیو زمینهای، توجه داشته باشند.
کلمات کلیدی
, علوم تجربی, آموزش,@inproceedings{paperid:1104895,
author = {جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره and مهرام, بهروز and جهانگرد, فاطمه},
title = {چالشهای موجود در آموزش درس علوم تجربی},
booktitle = {دستاودرهای نوین جهان در تعلیم و تذبیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی - اجتماعی},
year = {2018},
location = {خوی, ايران},
keywords = {علوم تجربی، آموزش،},
}
%0 Conference Proceedings
%T چالشهای موجود در آموزش درس علوم تجربی
%A جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره
%A مهرام, بهروز
%A جهانگرد, فاطمه
%J دستاودرهای نوین جهان در تعلیم و تذبیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی - اجتماعی
%D 2018
دانلود فایل برای اعضای دانشگاه