پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی, دوره (9), شماره (4), سال (2020-1) , صفحات (1181-1204)

عنوان : ( طراحی و تدوین پرسشنامه تعیین سطح تفکر بازخوردی (تدریس تامل گرایانه) مدرسان زبان )

نویسندگان: سیدمحمدرضا عادل ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

. هر چند تدریس تامل گرایانه از شاخصه های حرفه ای بشمار می رود پژوهش چندانی در خصوص طراحی ابزاری جهت سنجش میزان تدریس تامل گرایانه مدرسان زبان انجام نشده است. از این رو پژوهش حاضر به منظور طراحی و اعتبار سنجی پرسشنامه تعیین سطح تدریس تامل گرایانه مدرسان زبان بر اساس مدل وارد و مک کوتر (۲۰۰۴) انجام گرفت. نسخه نهایی ابزار طراحی شده با جامعه آماری 250 مدرس زبان ایرانی بررسی شد و سپس به منظور احراز روایى پرسشنامه تحلیل عاملى اکتشافى، تحلیل عاملى تأییدى و براى احراز پایایى از روش ضریب آلفاى کرانباخ استفاده شد. نتایج تحلیل اکتشافى وتاییدی مدل چهار عاملی متشکل از عامل های: عادی، فنی، محاوره ای و تبدیلی را تایید کرد. میزان آلفای 81/ . بدست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که پرسشنامه ، از روایى و پایایى لازم براى شناسایى سطح تدریس تامل گرایانه مدرسان برخوردار است. کاربردهای این ابزار در محیط یادگیری زبان مطرح شد.

کلمات کلیدی

تدریس تامل گرایانه سطح تدریس تامل گرایانه تحلیل عاملی اعتبار یابی محیط یادگیری زبان خارجی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1105056,
author = {عادل, سیدمحمدرضا},
title = {طراحی و تدوین پرسشنامه تعیین سطح تفکر بازخوردی (تدریس تامل گرایانه) مدرسان زبان},
journal = {پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی},
year = {2020},
volume = {9},
number = {4},
month = {January},
issn = {2588-4123},
pages = {1181--1204},
numpages = {23},
keywords = {تدریس تامل گرایانه سطح تدریس تامل گرایانه تحلیل عاملی اعتبار یابی محیط یادگیری زبان خارجی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی و تدوین پرسشنامه تعیین سطح تفکر بازخوردی (تدریس تامل گرایانه) مدرسان زبان
%A عادل, سیدمحمدرضا
%J پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی
%@ 2588-4123
%D 2020

[Download]