روانشناسی نظامی, دوره (8), شماره (31), سال (2018-1) , صفحات (67-81)

عنوان : ( بررسی تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبان‌آموزان در یک دانشگاه نظامی )

نویسندگان: سیدمحمدرضا عادل ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مقدمه: این مقاله به تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی در یک دورۀ فشردۀ آموزش زبان می‌پردازد. روش: در این مطالعه تعداد 94 نفر زبان‌آموز از یک دانشگاه نظامی در تهران با محدودۀ سنی 20 تا 30 سال شرکت کردند. شرکت‌کنندگان نسخۀ ترجمه‌شده و اقتباس‌شده‌ای از آزمون انگیزش- نگرش گاردنر را پر کردند. نتایج: از بررسی تحلیل عاملی پرسشنامه، چهار متغیر اصلی یعنی: انگیزش، انگیزش تلفیقی، تأثیر سازمانی و اضطراب به‌دست آمد. مطالعۀ حاضر حاکی از آن بود که انگیزش ترکیبی، یادگیری زبان را به‌صورت مثبت، پیش‌بینی می‌کند و انگیزش به‌عنوان یک پیش‌بینی‌گر مثبت برای پیشرفت در یادگیری زبان محسوب می‌شود، درحالی‌که تأثیر سازمانی به‌عنوان یک پیش‌بینی‌گر منفی پیشرفت در یادگیری زبان تلقی می‌شود. بحث: این مطالعه تأیید کرد که با فرض درنظرگرفتن تمام مؤلفه‌های دیگر، انگیزه، مهم‌ترین عامل یادگیری زبان است. نتیجه‌گیری کلی این مطالعه این است که انگیزه، تابع بافت است و هر بافت یادگیری زبان در این مورد منحصربه‌فرد است و مدل خاص خود را دارد.

کلمات کلیدی

, انگیزش, یادگیری زبان دوم, پیشرفت در یادگیری زبان دوم, مؤلفه‌های انگیزشی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1105073,
author = {عادل, سیدمحمدرضا},
title = {بررسی تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبان‌آموزان در یک دانشگاه نظامی},
journal = {روانشناسی نظامی},
year = {2018},
volume = {8},
number = {31},
month = {January},
issn = {2588-5162},
pages = {67--81},
numpages = {14},
keywords = {انگیزش، یادگیری زبان دوم، پیشرفت در یادگیری زبان دوم، مؤلفه‌های انگیزشی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبان‌آموزان در یک دانشگاه نظامی
%A عادل, سیدمحمدرضا
%J روانشناسی نظامی
%@ 2588-5162
%D 2018

[Download]