عنوان : ( تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از منظردانش آموزان ترک،فارس و کرد(کرمانج) )
نویسندگان: سیدمحمدرضا عادل ,چکیده
کتاب زبان انگلیسی (پایة هفتم) کتابی است که بهتازگی برای فراگیران زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده است. هدف نویسندگان بومی کردن محتوا، شکل، و تصاویر این کتاب بر اساس فرهنگ ایرانی است. هدف این تحقیق تجزیه و تحلیل تصاویر کتاب از منظر دانشآموزان ترک، فارس، و کرد (کرمانج) است. ابزار استفادهشده در این تحقیق پرسشنامه است که از طریق محققان طراحی و اعتباربخشی شده و[1] شامل مصاحبهای نیمهآزاد (semi-structured) است. 182 دانشآموز (77 دانشآموز ترک، 57 دانشآموز فارس، و 48 دانشآموز کرد) در این تحقیق شرکت کردند. با استفاده از آزمون خی دو و تجزیه و تحلیل نتایج نشان داده شد که برخی از تصاویر بهدرستی انتخاب نشدهاند و تفاوتهایی در فهم، تفسیر معنا، و هدف آن تصاویر در دانشآموزان دیده شد. میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که به هنگام انتخاب تصاویر بهتر است به خردهفرهنگهای ایرانی هم توجه شود.
کلمات کلیدی
تصویر؛ فرهنگ؛ زبان؛ دانشآموزان ترک؛ دانشآموزان فارس؛ دانش آموزان کرد@article{paperid:1105127,
author = {عادل, سیدمحمدرضا},
title = {تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از منظردانش آموزان ترک،فارس و کرد(کرمانج)},
journal = {پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی},
year = {2015},
volume = {15},
number = {36},
month = {November},
issn = {2383-1650},
pages = {133--158},
numpages = {25},
keywords = {تصویر؛ فرهنگ؛ زبان؛ دانشآموزان ترک؛ دانشآموزان فارس؛ دانش آموزان کرد},
}
%0 Journal Article
%T تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از منظردانش آموزان ترک،فارس و کرد(کرمانج)
%A عادل, سیدمحمدرضا
%J پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
%@ 2383-1650
%D 2015
