عنوان : ( گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعه ی موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی در حوزه ی یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان )
نویسندگان: سیدمحمدرضا عادل ,چکیده
هدف از انجام این پژوهش فرهنگی، تحلیل مسئله شکلگیری هویتهای سیاسی در موقعیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. مکان تحلیل پژوهش حاضر یک آموزشگاه زبان بود و متغیرها کتابهای درسی، شش معلم و شش زبانآموز بودند. چارچوب نظری مورداستفاده، مکتب ساختارگرایی و بهویژه گفتگوگرایی باختین بود و در جمعآوری دادهها، روش پژوهش قومشناختی را به کار بردیم. نتایج تحلیل محتوای دادههای کتابهای درسی، معلمان و زبانآموزان، وجود و شکلگیری هویتهای سیاسی را نشان داد. نتایج در ارتباط با موقعیت آموزش زبان موردبحث و بررسی قرار گرفت و برخی از پیشنهادهای آموزشی نیز ارائه گردید.
کلمات کلیدی
, شکلگیری هویتهای سیاسی, گفتگوگرایی, آموزشگاههای زبان, کتابهای درسی, زبانآموزان, معلمان@article{paperid:1105128,
author = {عادل, سیدمحمدرضا},
title = {گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعه ی موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی در حوزه ی یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان},
journal = {مطالعات زبان و ترجمه},
year = {2013},
volume = {46},
number = {2},
month = {July},
issn = {2228-5202},
pages = {75--108},
numpages = {33},
keywords = {شکلگیری هویتهای سیاسی، گفتگوگرایی، آموزشگاههای زبان، کتابهای درسی، زبانآموزان، معلمان},
}
%0 Journal Article
%T گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعه ی موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی در حوزه ی یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان
%A عادل, سیدمحمدرضا
%J مطالعات زبان و ترجمه
%@ 2228-5202
%D 2013
