علوم و فناوری نساجی, دوره (7), شماره (4), سال (2019-2) , صفحات (51-59)

عنوان : ( نمانام‌سازی در صنعت پوشاک ایران؛ موانع و راهکارها (مطالعه موردی: شهر یزد) )

نویسندگان: بنفشه سادات عربیان , ملیحه دهقان چناری , محمد صالح احمدی , پدرام پیوندی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به این‌که یکی از مهم ترین عوامل رشد هر صنعتی ایجاد و توسعه نمانام (برند) در آن صنعت می باشد، حمایت از نمانام‌های موجود و کمک به ایجاد نمانام‌های جدید در صنعت پوشاک راه را برای افزایش صادرات و شکوفایی صنعت هموار خواهد ساخت. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی است و با هدف شناسایی و بررسی مشکلات نمانام‌سازی در صنعت پوشاک ایران و ارائه راهکار حل مشکلات از دیدگاه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام شده است. به همین منظور پرسشنامه هایی برای دو جامعه هدف مصرف کنندگان و صنعتگران طراحی شد. حجم نمونه مصرف کنندگان 385 نفر در نظر گرفته شد که از این تعداد، 160 پرسشنامه به صورت اینترنتی و 225 پرسشنامه به صورت حضوری تکمیل گردید. حجم نمونه از صنعتگران نیز 34 پرسشنامه بود که از این تعداد، 29 پرسشنامه به صورت اینترنتی و 5 پرسشنامه به صورت حضوری تکمیل گردید. برای بررسی فرضیه های ارائه شده از آزمون فرض با سطح معنی داری 05/0 استفاده شد. بر اساس نتایج، مشخص شد اثرپذیری مصرف کنندگان از اطرافیان رابطه معناداری با خرید پوشاک نشان‌دار دارد و وضعیت مالی مصرف کنندگان رابطه معناداری با شناخته شده بودن نمانام پوشاک دارد. همچنین دیدگاه‌ها و رفتار مشتری در ارتباط با موضوع نمانام مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای حل مشکلات با استفاده از نظرات تولید کنندگان، صنعتگران و مشتریان ارائه گردید.

کلمات کلیدی

نمانام سازی صنعت پوشاک موانع مصرف کننده صنعتگر
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1105361,
author = {بنفشه سادات عربیان and ملیحه دهقان چناری and محمد صالح احمدی and پیوندی, پدرام},
title = {نمانام‌سازی در صنعت پوشاک ایران؛ موانع و راهکارها (مطالعه موردی: شهر یزد)},
journal = {علوم و فناوری نساجی},
year = {2019},
volume = {7},
number = {4},
month = {February},
issn = {2151-7162},
pages = {51--59},
numpages = {8},
keywords = {نمانام سازی صنعت پوشاک موانع مصرف کننده صنعتگر},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T نمانام‌سازی در صنعت پوشاک ایران؛ موانع و راهکارها (مطالعه موردی: شهر یزد)
%A بنفشه سادات عربیان
%A ملیحه دهقان چناری
%A محمد صالح احمدی
%A پیوندی, پدرام
%J علوم و فناوری نساجی
%@ 2151-7162
%D 2019

[Download]