Artificial Intelligence: Between Scientific Innovation and Human Responsibility” , 2025-11-22

Title : ( The Role of Artificial Intelligence in Personalizing Education and Learning:Opportunities and Challenges )

Authors: Naeimeh Zarif Ghasemian ,

Citation: BibTeX | EndNote

Abstract

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوظهور، پتانسیل بالقوه‌ای برای انقلابی در فرآیندهای آموزش و یادگیری دارد. با استفاده از الگوریتم‌ها و سیستم‌های پیشرفته، هوش مصنوعی قادر است تا به‌صورت دقیق و شخصی‌سازی‌شده، به نیازها و توانمندی‌های هر دانش‌آموز و دانشجو پاسخ دهد. این توانایی شخصی‌سازی باعث بهبود عملکرد و انگیزه دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین حالت یادگیری را تجربه کنند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در آموزش نیز با چالش‌هایی همراه است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، نیاز به آموزش و آماده‌سازی مناسب اساتید و مدیران آموزشی برای استفاده اثربخش از این فناوری، و مسائل اخلاقی مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد. در مجموع، این مقاله بر این باور است که هوش مصنوعی، با تمرکز بر حل مسائل از طریق تحلیل داده‌های بزرگ، ارائه بازخورد فوری و شخصی‌سازی محتوا، می‌تواند بهبود چشمگیری در کیفیت و کارآمدی فرآیندهای آموزشی داشته باشد، هرچند که نیازمند مدیریت دقیق و شفافیت در استفاده است.

Keywords

, هوش مصنوعی, شخصی‌سازی آموزش, یادگیری شخصی‌سازی‌شده, فرصت‌ها و چالش‌ها, تحلیل داده‌ها
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1105827,
author = {Zarif Ghasemian, Naeimeh},
title = {The Role of Artificial Intelligence in Personalizing Education and Learning:Opportunities and Challenges},
booktitle = {Artificial Intelligence: Between Scientific Innovation and Human Responsibility”},
year = {2025},
location = {مشهد, IRAN},
keywords = {هوش مصنوعی، شخصی‌سازی آموزش، یادگیری شخصی‌سازی‌شده، فرصت‌ها و چالش‌ها، تحلیل داده‌ها},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T The Role of Artificial Intelligence in Personalizing Education and Learning:Opportunities and Challenges
%A Zarif Ghasemian, Naeimeh
%J Artificial Intelligence: Between Scientific Innovation and Human Responsibility”
%D 2025

[Download]