عنوان : ( شبیه سازی عددی مبدل گرمایی مدار EGR برای موتورهای دیزلی سنگین )
نویسندگان: محمدحسن جوارشکیان , محمد تقی شروانی تبار , محسن فلاح ,چکیده
در این مقاله فاکتور های موثر در طراحی مبدل گرمایی یک مدار EGR سرد در موتورهای دیزلی که بمنظور کاهش آلاینده NOx اهمیت فراوانی دارد مورد بررسی توسط شبیه سازی عددی با الگوریتم SIMPLE قرار گرفته است. مبدل فوق بمنظور خنک کاری گازهای اگزوز استفاده میشود. خنککن بررسی شده در این تحقیق از نوع لوله و پوسته Shell And Tube) ( میباشد. در این مقاله تاثیر اندازه قطر پوسته حاوی دسته لوله ها و همچنین تاثیر شکل دیفیوزر بر روی افت فشار، توزیع جریان در مقطع دسته لوله ها و انتقال حرارت مورد مطالعه قرار گرفته است. طراحی دیفیوزر به جهت پخش بهینه جریان و افت فشار اهمیت بسزائی دارد. نتایج این تحقیق ضمن مقایسه با نتایج تجربی، نشان می دهد که با استفاده از خنککن با قطر دسته لوله های بزرگتر میتوان دمای خروجی پایین تر را تامین کرد و یا اینکه در یک دمای مشخص طول کوچکتر و در نتیجه افت فشار کمتری انتظار داشت.
کلمات کلیدی
, EGR , -ژاکت آبی- دیفیوزر- دسته لوله@inproceedings{paperid:1011749,
author = {جوارشکیان, محمدحسن and محمد تقی شروانی تبار and محسن فلاح},
title = {شبیه سازی عددی مبدل گرمایی مدار EGR برای موتورهای دیزلی سنگین},
booktitle = {چهاردهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک},
year = {2006},
location = {اصفهان, ايران},
keywords = {EGR ،-ژاکت آبی- دیفیوزر- دسته لوله},
}
%0 Conference Proceedings
%T شبیه سازی عددی مبدل گرمایی مدار EGR برای موتورهای دیزلی سنگین
%A جوارشکیان, محمدحسن
%A محمد تقی شروانی تبار
%A محسن فلاح
%J چهاردهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک
%D 2006