چهارمین سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران , 2009-11-17

عنوان : ( آیا آموزش منجر به بهبود کنش اجرایی حافظه کاری می شود؟ )

نویسندگان: علی مشهدی , هدا پری زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

حافظه کاری یک - فضای کاری ذهنی- است که امکان ذخیره سازی موقت و دستکاری اطلاعات را فراهم می نماید و برای بسیاری از تکالیف شناختی نظیر کنترل توجه و حل مسئله ضروری است.مطالعات عصب شناختی که بر روی حیوانات و انسان ها انجام گرفته نشان داده است که کنش حافظه کاری به عملکرد کرتکس پیش پیشانی پشتی جانبی وابسته است . امروزه پژوهشها نشان داده اند که بر خلاف چیزی که پیش از این تصور می شد که آموزش منظم می تواند ظرفیت حافظه کاری کودکان و بزرگسالان را بهبود بخشد. پژوهشات در مورد تصویر سازی مغز نیز نشان می دهند که آموزش حافظه کاری موجب افزایش فعالیت مغز در قشر آهیانه ای و پیش پیشانی می شود. بهبود ظرفیت حافظه کاری موجب عملکرد بهتر در تکالیف متعددی که به حافظه کاری و کنترل توجه نیاز دارند می شود و در نتیجه دقت و توجه در زندگی روزمره افزایش خواهد یافت. نگارنده در این مقاله بر آن است تا با مروری بر پژوهش های موجود در این زمینه و ارائه الگویی تجربی چگونگی طراحی و اجرای آموزش حافظه کاری دیداری و شنیداری را تببیین نماید.

کلمات کلیدی

, حافظه کاری , آموزش , اختلال های عصب روانشناختی.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1013596,
author = {مشهدی, علی and پری زاده, هدا},
title = {آیا آموزش منجر به بهبود کنش اجرایی حافظه کاری می شود؟},
booktitle = {چهارمین سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران},
year = {2009},
location = {تهران, ايران},
keywords = {حافظه کاری ،آموزش ، اختلال های عصب روانشناختی.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T آیا آموزش منجر به بهبود کنش اجرایی حافظه کاری می شود؟
%A مشهدی, علی
%A پری زاده, هدا
%J چهارمین سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران
%D 2009

[Download]