تعلیم و تربیت استثنایی, دوره (6), شماره (82), سال (2008-10) , صفحات (14-25)
عنوان : ( کارآمدسازی آموزش حرفه ای برای کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی ایرانی )
نویسندگان: سید محسن اصغری نکاح ,فایل:
Full Text

چکیده
برنامه های آموزش حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی به دلیل برآورده نشدن اهداف و انتظارات، صرف هزینه های هنگفت و زمان زیاد با بازدهی کم و نیز ناکارآمدی محتوا و برنامه ها و شیوه ی اجرای آنها همواره با انتقادهایی همراه بوده است. با این حال مشاهده می شود که برنامه های آموزش حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی رو به گسترش بوده و فرآیندی تکاملی را تجربه می کند. این مقاله سعی دارد تا به طرح و بررسی محورهای مربوط به ارتقا اثر بخشی برنامه های آموزشی و توان بخشی حرفه ای افراد کم توان ذهنی ضمن ایجاد و نگرش مثبت در خانواده ها، مربیان، متخصصان، دست اندر کاران و برنامه ریزان به آنان کمک نماید.