اولین همایش ملی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی , 2011-12-14

عنوان : ( بررسی قوتها، ضعفها، فرصتها، تهدیدهای منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد با تکنیک SWOT (تبیین راهبردهای توسعه منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد) )

نویسندگان: محمد قاسمی خوزانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده: منطقه نمونه گردشگری روستای ابدال آباد تربت جام یکی از 31 منطقه نمونه گردشگری استان خراسان رضوی می باشد که براساس مصوبه سفر اول رئیس محترم جمهور به استان در سال 1385 انتخاب شده است. این منطقه نمونه گردشگری در دامنه های روبه شمال ارتفاعات جام در پیرامون روستای ابدال آباد، دهستان بالاجام واقع شده و یکی از منحصربه فردترین مناطق طبیعی گردشگری استان می باشد که به دلیل موقعیت حاشیه آن در استان و کشور، نسبتاً بکر مانده و نیازمند تدوین راهبرد طبیعت محور برای توسعه پایدار آن است. بر این اساس برای شناخت نسبتاً جامع از وضع موجود و تدوین راهبردهای توسعه منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد از تکنیک SWOT استفاده شده است. هدف اصلی این پژوهش، آن است تا ضمن شناخت قوتها، ضعف‌ها، ‌فرصتها و تهدیدها بخش های مختلف منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد، راهبردهای اساسی برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری این منطقه تدوین گردد. همچنین روش تحقیق به کار گرفته شده توصیفی- تحلیلی می باشد و روش جمع آوری اطلاعات برمبنای کتابخانه ای- اسنادی و نیز میدانی است. نتایج مطالعات میدانی بدست آمده مبین این واقعیت است که منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد از قوتها و ضعفهای مختلفی در درون ساختار داخلی از یک طرف و نیز با فرصتهای و تهدیدهای از محیط پیرامون خود از طرف دیگر در زمینه های مختلف طبیعی، جمعیتی و اقتصادی، زیرساختها ، منابع گردشگری و... مواجه است؛ لذا با تدوین و هدفمند نمودن راهبرد های توسعه می توان مقدمات برنامه ریزی و بهره برداری از این منطفه را با رویکرد توسعه پایدار فراهم نمود.

کلمات کلیدی

, قوتها, ضعفها, فرصتها, تهدیدهای, راهبردهای گردشگری, توسعه پایدار گردشگری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1027124,
author = {قاسمی خوزانی, محمد},
title = {بررسی قوتها، ضعفها، فرصتها، تهدیدهای منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد با تکنیک SWOT (تبیین راهبردهای توسعه منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد)},
booktitle = {اولین همایش ملی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی},
year = {2011},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {قوتها، ضعفها، فرصتها، تهدیدهای، راهبردهای گردشگری، توسعه پایدار گردشگری},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی قوتها، ضعفها، فرصتها، تهدیدهای منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد با تکنیک SWOT (تبیین راهبردهای توسعه منطقه نمونه گردشگری ابدال آباد)
%A قاسمی خوزانی, محمد
%J اولین همایش ملی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
%D 2011

[Download]