Title : The Relationship between Inspiring Leaders and their Learning Styles in Iran ( Developing Inspiring Leaders in an Oriental Culture: A Narrative Approach-Developing Inspiring Leaders in an Oriental Culture: A Narrative Approach )
Authors: Ali Shirazi , Saeed Mortazavi ,Abstract
این پژوهش بر این پیش فرض استوار می باشد که رهبری قابل یادگیری و آموزش است. هدف اصلی پژوهش بررسی رابطه بین رهبری الهام بخش و روشهای یادگیری در یک کشور شرقی است. ما از رهبران الهام بخش یک سازمان خواستیم که پرسشنامه بازنگری شده روشهای یادگیری کولب را تکمیل کنند. نتایج نشان می دهند که شش ویژگی رهبران الهام بخش در ایران عبارتند از اعتقاد به پیروان، رهبری مشارکتی، عملگرایی، مهارتهای بین فردی، اعتماد سازی و تقدیر از عملکرد خوب است. تحلیل آماری داده ها نشان دادند که روشهای یادگیری مساعدتی، همانندساز و همگرا به ترتیب قالب ترین روش های یادگیری بودند. نتیجه گیری ما این بود که عوامل فرهنگی، ویژگیهای شخصی و تحصیلی، و نوع کار بر رفتار و روش یادگیری ترجیحی رهبران اثر می گذارند. کلیدواژه ها: رهبران الهام بخش، یادگیری تجربی، فرهنگ ایرانی، روش یادگیری، رهبران ایرانی
Keywords
, رهبری الهام بخش, روش یادگیری, رفتار رهبری, فرهنگ ملی@article{paperid:102799,
author = {Shirazi, Ali and Mortazavi, Saeed},
title = {The Relationship between Inspiring Leaders and their Learning Styles in Iran},
journal = {Organisation Development},
year = {2006},
volume = {11},
number = {1},
month = {July},
issn = {1476-2056},
pages = {25--30},
numpages = {5},
keywords = {رهبری الهام بخش، روش یادگیری، رفتار رهبری، فرهنگ ملی},
}
%0 Journal Article
%T The Relationship between Inspiring Leaders and their Learning Styles in Iran
%A Shirazi, Ali
%A Mortazavi, Saeed
%J Organisation Development
%@ 1476-2056
%D 2006