عنوان : ( بررسی نقش واسط تفاهم بر رابطه بین کیفیت خدمات و اعتماد مسافران فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد )
نویسندگان: آذر کفاش پور , سیدمحمدرضا حسینی , زهرا ساقی , ابوالفضل صفائی موحد , حسین فارسی زاده ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
یکی از مباحث اصلی که در رقابت پذیری شرکت های خدماتی مطرح است، کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان می باشد. در این پژوهش تاثیر شاخص های اصلی و مهم کیفیت خدمات(اعتماد، همدلی،محسوس بودن و اطمینان)و تاثیر آن بر اعتماد مسافران با نقش واسط تفاهم مورد بررسی قرار گرفته است.روش تحقیق،توصیفی -پیمایشی از نوع کاربردی است.برای جمع آوری داده ها ار پرسشنامه استفاده شده است.روایی و پایایی آن با استفاده از روایی و محتوایی و سازه و همچنین آلفای کرانباخ مورد تایید قرار گرفت.جامعه آماری در این پژوهش مسافران فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد می باشد.طرح نمونه گیری احتمالی بوده و از نوع نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شده و تحلیل داده های مربوط به 384 نفر که به سوالات تحقیق پاسخ دادند حاکی از نتایید نقش میانجی تفاهم در رابطه بین ابعاد خدمات و اعتماد مسافران است.به علاوه ابعاد کیفیت به طور مستقیم با اعتماد و تفاهم و همچنین تفاهم با اعتماد رابطه معناداری دارند.
کلمات کلیدی
, کیفیت خدمات, اطمینان , همدلی , محسوس بودن , پاسخگویی , تفاهم, اعتماد.@article{paperid:1045016,
author = {کفاش پور, آذر and حسینی, سیدمحمدرضا and زهرا ساقی and صفائی موحد, ابوالفضل and حسین فارسی زاده},
title = {بررسی نقش واسط تفاهم بر رابطه بین کیفیت خدمات و اعتماد مسافران فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد},
journal = {تحقیقات بازاریابی نوین},
year = {2014},
volume = {4},
number = {1},
month = {May},
issn = {2228-7744},
pages = {183--206},
numpages = {23},
keywords = {کیفیت خدمات، اطمینان ، همدلی ، محسوس بودن ، پاسخگویی ، تفاهم، اعتماد.},
}
%0 Journal Article
%T بررسی نقش واسط تفاهم بر رابطه بین کیفیت خدمات و اعتماد مسافران فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
%A کفاش پور, آذر
%A حسینی, سیدمحمدرضا
%A زهرا ساقی
%A صفائی موحد, ابوالفضل
%A حسین فارسی زاده
%J تحقیقات بازاریابی نوین
%@ 2228-7744
%D 2014