عنوان : ( بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک برند در رابطه مشتری گرایی و رقیب گرایی بر توسعه محصول جدید )
نویسندگان: احمد لطیفیان , مسعود منظمی برهانی ,چکیده
چکیده هدف از انجام پژوهش پیش رو بررسی عوامل تاثیر گذار بر توسعه محصول جدید می باشد، برای این منظور پس از مرور ادبیات موضوع و تحلیل محتوای متغیر وابسته، سه متغیر مشتری گرایی، رقیب گرایی و مدیریت استراتژیک برند به عنوان عوامل مهم تاثیر گذار انتخاب شدند و میزان تاثیر آنها بر توسعه محصول جدید مورد سنجش قرار گرفت. داده های پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه در بین 66 نفر از مدیران شرکت های تولیدی جمع آوری گردید و سپس با نرم افزار SPSS V.22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتاج حاصل شده بیانگر این مطلب می باشد که شرکت ها با مشتری گرایی و رقیب گرایی قوی می تواند تاثیر بالا بر قابلیت مدیریت برند بگذارند و با توجه و اجرای همزمان استراتژی های مربوط به رقیب گرایی، مشتری گرایی و قابلیت مدیریت برند می تواند توسعه و موفقیت محصولات جدید را تحت تاثیر قرار دهند.
کلمات کلیدی
, واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک برند, مشتری گرایی, رقیب گرایی, توسعه محصول جدید@inproceedings{paperid:1048111,
author = {لطیفیان, احمد and منظمی برهانی, مسعود},
title = {بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک برند در رابطه مشتری گرایی و رقیب گرایی بر توسعه محصول جدید},
booktitle = {اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی، مدیریت و اقتصاد -2-94},
year = {2015},
location = {اصفهان, ايران},
keywords = {واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک برند، مشتری گرایی، رقیب گرایی، توسعه محصول جدید},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک برند در رابطه مشتری گرایی و رقیب گرایی بر توسعه محصول جدید
%A لطیفیان, احمد
%A منظمی برهانی, مسعود
%J اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی، مدیریت و اقتصاد -2-94
%D 2015