عنوان : ( رابطه بین جهانی¬شدن با تجارت الکترونیک )
نویسندگان: مینا مقدس , مصطفی کریم زاده ,چکیده
جهانی¬شدن یکی از برجسته¬ترین پدیده¬های قرن 20 است که اقتصاد جهانی را به¬طور چشمگیر شکل داده است. فرآیند جهانی¬شدن از طریق کاهش موانع اداری تجارت، سقوط شدیدی هزینه¬های حمل و نقل و ارتباطات، تکه¬تکه شدن پروسه¬های تولید و توسعه در فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح شده است که پایه و اساسی برای تنوع منابع، ایجاد و توسعه فرصت¬های سرمایه¬گذاری جدید توسط گشودن بازارهای جدید و دسترسی به مواد و منابع خام جدید است. خطوط ارتباطات و حمل و نقل رونق یافته توسط جهانی¬شدن یک شیوه جدیدی از دسترسی به بازارهای جدید از طریق تجارت الکترونیک ایجاد کرده است. با این حال در یک مفهوم گسترده تجارت الکترونیک، تأثیرگذاری بر الگوی اشتغال، بهره¬وری و ساختار صنعت، درک رابطه بین جهانی¬شدن و تجارت الکترونیک مبهم است. در این پژوهش با مطالعه مفاهیم جهانی¬شدن و تجارت الکترونیک سعی در تبیین رابطه بین این دو پدیده و شناخت پیامدهای آن داریم.
کلمات کلیدی
, جهانی¬شدن, تجارت الکترونیک, اینترنت, شاخص¬های تجارت الکترونیک, فن¬آوری و اطلاعات@inproceedings{paperid:1055898,
author = {مقدس, مینا and کریم زاده, مصطفی},
title = {رابطه بین جهانی¬شدن با تجارت الکترونیک},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و حسابداری},
year = {2015},
location = {تبریز, ايران},
keywords = {جهانی¬شدن، تجارت الکترونیک، اینترنت، شاخص¬های تجارت الکترونیک، فن¬آوری و اطلاعات},
}
%0 Conference Proceedings
%T رابطه بین جهانی¬شدن با تجارت الکترونیک
%A مقدس, مینا
%A کریم زاده, مصطفی
%J سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و حسابداری
%D 2015