Title : ( Wear mechanism and effective factors on wheel-rail contact )
Authors: Hesam Soleimani , Reza Masoudinejad , Majid Moavenian ,Access to full-text not allowed by authors
Abstract
امروزه راهآهن به عنوان وسیلهای برای حمل و نقل سریع، انبوه و ایمن مطرح شده است که از مزایای عمده حمل و نقل ریلی می توان به مصرف انرژی کمتر، جابچایی انبوه، ایمنی بالاتر و حفظ محیط زیست اشاره کرد. مسئله تماس چرخ و ریل از بنیادی ترین مسائل در زمینه راه آهن می باشد. اندرکنش چرخ و ریل در سیستم حمل و نقل ریلی در طی سالهای متمادی مورد توجه قرار گرفته است و این بدین خاطر است که اندرکنش نامناسب چرخ و ریل همواره عوارض پر هزینه ای همچون سایش، تاثیر منفی در عملکرد دینامیکی قطار، تغییر شکل های دائمی، کاهش عمر چرخ و کاهش ایمنی و خروج از خط ریل به ویژه در قوسها بوجود آورده است. شناسایی و کاهش پدیده های یاد شده مستلزم شناخت کافی از سایش چرخ و ریل می باشد. در این تحقیق بر آنیم تا مهمترین پدیده موجود در سیستم ریلی را که تماس چرخ و ریل است بررسی نمائیم. این کنکاش در حوزه اصلی ترین عامل مخرب بین چرخ و ریل، یعنی سایش است. در این مطالعه ضمن بررسی پدیده سایش در تماس بین اجسام، این پدیده در اندر کنش بین چرخ و ریل مورد بررسی قرار گرفته است و سپس عوامل موثر بر سایش چرخ و ریل معرفی می شوند.
Keywords
, چرخ و ریل, روانکاری, سایش, سیستم ریلی, تغییرشکل.@inproceedings{paperid:1055964,
author = {Soleimani, Hesam and Masoudinejad, Reza and Moavenian, Majid},
title = {Wear mechanism and effective factors on wheel-rail contact},
booktitle = {1st International Conferance on New Research Achievements in Mechanic, Mechatronic and Biomechanic},
year = {2016},
location = {Tehran, IRAN},
keywords = {چرخ و ریل، روانکاری، سایش، سیستم ریلی، تغییرشکل.},
}
%0 Conference Proceedings
%T Wear mechanism and effective factors on wheel-rail contact
%A Soleimani, Hesam
%A Masoudinejad, Reza
%A Moavenian, Majid
%J 1st International Conferance on New Research Achievements in Mechanic, Mechatronic and Biomechanic
%D 2016