مدیریت بازرگانی, دوره (10), شماره (2), سال (2018-7) , صفحات (371-398)

عنوان : ( بررسی تأثیر تعهد مؤثر سازمان به مشتریان وفادار بر رفتار شهروندی آنان به‌ واسطه تعهد مؤثر مشتریان به سازمان (موردمطالعه: شعب بانک ملت شهرستان نیشابور) )

نویسندگان: جلیل صافحیان , امیر محمد فکور ثقیه , علیرضا خوراکیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه محیط پیچیده و پویای صنعت بانکداری با چالش‌هایی نظیر گسترش رقابت ،افزایش سطح آگاهی و انتظارات مشتریان روبرو است. هزینه‌های پایین تغییر بانک برای مشتریان و پیوستن آن‌ها به بانک‌های رقیب، از عدم وجود برنامه‌های وفادار سازی بانک‌ها جهت خلق ارزش‌ برای مشتریان ناشی می‌شود. در حقیقت بانک‌ها با ایجاد وفاداری درمشتریان، می‌توانند هزینه جابه‌جایی را برای آن‌ها افزایش دهند. پژوهش حاضر، باهدف بررسی تأثیر تعهد مؤثر سازمان به مشتریان وفادار بر رفتار شهروندی آن‌ها به‌واسطه تعهد مؤثر مشتریان وفادار به سازمان در شعب بانک ملت شهرستان نیشابور انجام شده است. این مطالعه ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. برای گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده‌شده است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان شعب بانک ملت شهرستان نیشابور که حداقل 3 سال با این بانک همکاری دارند می‌باشد. حجم نمونه 240 نفر است که به‌صورت تصادفی ساده انتخاب‌شده‌اند. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات نیز به کمک روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار آموس انجام شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تعهد مؤثر سازمان به مشتریان وفادار بر رفتار شهروندی آن‌ها به‌واسطه تعهد مؤثر مشتریان تأثیر معنی‌داری دارد.

کلمات کلیدی

, تعهد مؤثر, مشتریان وفادار, رفتار شهروندی, بانک ملت.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1067669,
author = {صافحیان, جلیل and فکور ثقیه, امیر محمد and خوراکیان, علیرضا},
title = {بررسی تأثیر تعهد مؤثر سازمان به مشتریان وفادار بر رفتار شهروندی آنان به‌ واسطه تعهد مؤثر مشتریان به سازمان (موردمطالعه: شعب بانک ملت شهرستان نیشابور)},
journal = {مدیریت بازرگانی},
year = {2018},
volume = {10},
number = {2},
month = {July},
issn = {2008-5907},
pages = {371--398},
numpages = {27},
keywords = {تعهد مؤثر، مشتریان وفادار،رفتار شهروندی، بانک ملت.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر تعهد مؤثر سازمان به مشتریان وفادار بر رفتار شهروندی آنان به‌ واسطه تعهد مؤثر مشتریان به سازمان (موردمطالعه: شعب بانک ملت شهرستان نیشابور)
%A صافحیان, جلیل
%A فکور ثقیه, امیر محمد
%A خوراکیان, علیرضا
%J مدیریت بازرگانی
%@ 2008-5907
%D 2018

[Download]