عنوان : ( استفاده از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی )
نویسندگان: علیرضا اسفندیاری مقدم , فاطمه ذاکری فرد ,چکیده
اینترانت، به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای نوین مدیریت دانش ظهور کرده است. مقاله حاضر، میزان استفاده 3 کتابخانه دانشگاهی آفریقای جنوبی از اینترانت را به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش گزارش میدهد. این کتابخانهها با روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شده و بر اساس یافتههای متون پژوهشی، به طور مختصر، مدیریت دانش و اینترانت تعریف میشوند. مزایای اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش و محتوای آن مورد بحث قرار می گیرد. عقاید این 3 کتابخانه درباره مدیریت دانش و استفاده از اینترانت با یافتههای متون، مقایسه میشود. از شواهد چنین بر می آید که اهمیت مدیریت دانش و ارزش اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش بر این کتابخانههای دانشگاهی پوشیده نیست. در عین حال، از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش آنطور که باید، استفاده نشده است.
کلمات کلیدی
, اینترانت, مدیریت دانش, کتابخانههای دانشگاهی@article{paperid:1068655,
author = {علیرضا اسفندیاری مقدم and ذاکری فرد, فاطمه},
title = {استفاده از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی},
journal = {کتابداری و اطلاع رسانی},
year = {2006},
volume = {9},
number = {2},
month = {July},
issn = {1680-9637},
pages = {198--217},
numpages = {19},
keywords = {اینترانت; مدیریت دانش; کتابخانههای دانشگاهی},
}
%0 Journal Article
%T استفاده از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی
%A علیرضا اسفندیاری مقدم
%A ذاکری فرد, فاطمه
%J کتابداری و اطلاع رسانی
%@ 1680-9637
%D 2006