کنفرانس ملی دستاورد های نوین پژوهشی در حسابداری و مدیریت , 2019-08-28

عنوان : ( بررسی تأثیر گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت )

نویسندگان: ادریس محمدی , فریبرز رحیم نیا , آذر کفاش پور ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط محققین در گذشته مبنی بر تأثیرگذاری گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت‌ها و همچنین اهمیت این دو موضوع براثرگذاری بر عملکرد شرکت‌ها قابل‌انکار نیست ولی درباره این موضوع در جامعه افغانستان بخصوص در شهر هرات مطالعاتی چندانی وجود ندارد؛ بنابراین پژوهش موردنظر درصدد بررسی تأثیر گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت‌های تولیدی در شهر هرات می باشد. برای جمع‌آوری اطلاعات مورد ضرورت در جهت آزمون فرضیه‌ها از پرسش نامه استاندار که حاوی 22 سوال می باشد استفاده‌شده است، پرسش نامه ها بین شرکت‌های تولیدی شهر هرات توزیع گردیده است. روایی سازه این پژوهش با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی به کمک برنامه (Amos) موردسنجش قرارگرفته است. آلفای کرونباخ به دست آمد بالای 7/0 می باشد. بدین معنی که پرسش نامه دارایی پایایی می باشد. برای تحلیل آماری داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها از روش آماری مدل‌های معادلات ساختاری استفاده‌شده است. نتایج این پژوهش نشان‌دهنده اثرگذاری گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت ها می باشد

کلمات کلیدی

, گرایش به کارآفرینی, گرایش به بازار, عملکرد شرکت
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1076323,
author = {محمدی, ادریس and رحیم نیا , فریبرز and کفاش پور, آذر},
title = {بررسی تأثیر گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت},
booktitle = {کنفرانس ملی دستاورد های نوین پژوهشی در حسابداری و مدیریت},
year = {2019},
location = {رشت, ايران},
keywords = {گرایش به کارآفرینی، گرایش به بازار، عملکرد شرکت},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تأثیر گرایش به بازار و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت
%A محمدی, ادریس
%A رحیم نیا , فریبرز
%A کفاش پور, آذر
%J کنفرانس ملی دستاورد های نوین پژوهشی در حسابداری و مدیریت
%D 2019

[Download]