چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی , 2019-05-02

عنوان : ( بررسی رابطه بین ویژگی های کمیته حسابرسی و ضعف کنترل های داخلی )

نویسندگان: فرزانه نصیرزاده , فائزه جنتی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگی های کمیته حسابرسی و ضعف کنترل های داخلی است . دراین پژوهش تخصص مالی و تجربه و استقلال اعضای کمیته حسابرسی واندازه آن به عنوان ویژگی های کمیته حسابرسی عنوان گردید و همه بندهای شرط مربوط به ضعف کنترل های داخلی درگزارش حسابرسی به عنوان نقاط ضعف با اهمیت کنترل های داخلی در نظر گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1931 تا 1931 بوده که نمونه ای متشکل از 191 شرکت انتخاب شد ومدل پژوهش بر اساس داده های جمع آوری شده با استفاده ازرگرسیون لجستیک پانلی مورد برازش قرار گرفت.نتایج حاکی ازآن است که بین تجربه تخصصی اعضای کمیته حسابرسی و ضعف کنترلهای داخلی ، و همچنین بین استقلال اعضای کمیته حسابرسی و ضعف کنترلهای داخلی ، رابطه معنی داری وجود دارد. اما بین تخصص مالی اعضای کمیته حسابرسی و ضعف کنترل های داخلی و همچنین بین اندازه کمیته حسابرسی و ضعف کنترلهای داخلی ، رابطه معنی داری مشاهده نگردید.

کلمات کلیدی

, ویژگی های کمیته حسابرسی, تخصص مالی اعضای کمیته حسابرسیی, تجربیه تخصصیی اعضیای کمیتیه حسابرسی, اندازه کمیته حسابرسی, استقلال اعضای کمیته حسابرسی, ضعف کنترلهای داخ
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1076601,
author = {نصیرزاده, فرزانه and فائزه جنتی},
title = {بررسی رابطه بین ویژگی های کمیته حسابرسی و ضعف کنترل های داخلی},
booktitle = {چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی},
year = {2019},
location = {تهران, ايران},
keywords = {ویژگی های کمیته حسابرسی، تخصص مالی اعضای کمیته حسابرسیی، تجربیه تخصصیی اعضیای کمیتیه حسابرسی، اندازه کمیته حسابرسی، استقلال اعضای کمیته حسابرسی، ضعف کنترلهای داخلی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی رابطه بین ویژگی های کمیته حسابرسی و ضعف کنترل های داخلی
%A نصیرزاده, فرزانه
%A فائزه جنتی
%J چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی
%D 2019

[Download]