عنوان : ( ارایه راهکارهایی برای غلبه بر موانع پیاده سازی تجارت الکترونیک - استراتژی هایی برای ایران )
نویسندگان: علی اصغر صالحی مقدم ,چکیده
تجارتالکترونیک یک مفهوم یکپارچه است که خریدوفروش محصولات،خدمات واطلاعات ازطریق شبکه های کامپیوتری واینترنت رابررسی وتشریح می کند. برهمین اساس پیاده سازی تجارت الکترونیک درایران وابستگی بسیارشدیدی به استفاده بخش های گوناگون تجارت وکسب وکارازعوامل مختلفی داردکه فراهم سازی آنهامنجربه یک تجارت شفاف ، مولد ، کارآمد و قانونمندمی شودکه رضایتمندی مشتریان را درپی خواهدداشت. دراین مقاله،پس ازبیان تاریخچه وتعاریفی مختصرازتجارت الکترونیک وهمچنین تبیین وتشریح مهمترین الگوهای آن، برجسته ترین مزایای تجارت الکترونیک دردوبعد((محسوس- نامحسوس))و((طرف مصرف کننده- طرف تجارت))بررسی می شود.سپس، ضمن بررسی وضعیت تجارت الکترونیک درایران،مهمترین موانع ومشکلات پیاده سازی آن همچون موانع ((تکنولوژیکی وفنی))،((فرهنگی))،((مدیریتی))،((قانونی- حقوقی))،((بانکی))ودرنهایت((گمرکی- پستی)) تشریح می گردند. درانتهای مقاله نیزتعدادی راهکاربرای استقرارتجارت الکترونیک درایران پیشنهادمی گردد.
کلمات کلیدی
, فناوری اطلاعات, تجارت الکترونیک, زیرساخت, مانع, راهکار@inproceedings{paperid:1076732,
author = {صالحی مقدم, علی اصغر},
title = {ارایه راهکارهایی برای غلبه بر موانع پیاده سازی تجارت الکترونیک - استراتژی هایی برای ایران},
booktitle = {ششمین کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم},
year = {2019},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، زیرساخت، مانع، راهکار},
}
%0 Conference Proceedings
%T ارایه راهکارهایی برای غلبه بر موانع پیاده سازی تجارت الکترونیک - استراتژی هایی برای ایران
%A صالحی مقدم, علی اصغر
%J ششمین کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم
%D 2019