پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستم ها , 2019-09-04

عنوان : ( انتخاب استراتژی بازاریابی به وسیله درخت جستجوی مونت کارلو )

نویسندگان: حسین نقابی , مجید خلیل زاده , رامین احدی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

‌‌‌‌‌تصمیم‌گیری‌‌‌‌‌های مناسب در شرایط عدم‌قطعیت، یکی از نقش‌‌‌‌‌های مهم مدیریتی در سازمان‌ها، کارخانه‌‌‌‌‌های صنعتی، دولت‌ها و غیره است. در این مطالعه تصمیمات مربوط به انتخاب استراتژی های مختلف برای یک محصول در طول منحنی عمر آن با توجه به بودجه محدود و واکنش رقبا، مورد بررسی قرار گرفته است. برای حل مسئله‌ی مدنظر از رویکرد درخت جستجوی مونت کارلو که یکی از تکنیک‌های جستجو اکتشافی برای برخی از انواع ‌فرآیندهای تصمیم‌گیری است، استفاده شده است. بدین منظور قوانین درخت، شامل انتخاب گره، شیوه‌ی گسترش، شبیه‌سازی و بازگشت به عقب را با توجه به مسئله انتخاب استراتژی تعریف کردیم. نتایج حاصل از اجرای 100 هزار تکرار نشان می دهد، به علت کمبود بودجه در طی دوره‌های برنامه‌ریزی معمولا تصمیمات به گونه ای اتخاذ شده که در دوره های آخر با کمبود بودجه مواجه نگردد.

کلمات کلیدی

درخت جستجوی مونت کارلو– رقبای تجاری – محدودیت منابع – تصمیم‌گیری متوالی – استراتژی بازاریابی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1077230,
author = {نقابی, حسین and خلیل زاده, مجید and احدی, رامین},
title = {انتخاب استراتژی بازاریابی به وسیله درخت جستجوی مونت کارلو},
booktitle = {پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستم ها},
year = {2019},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {درخت جستجوی مونت کارلو– رقبای تجاری – محدودیت منابع – تصمیم‌گیری متوالی – استراتژی بازاریابی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T انتخاب استراتژی بازاریابی به وسیله درخت جستجوی مونت کارلو
%A نقابی, حسین
%A خلیل زاده, مجید
%A احدی, رامین
%J پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستم ها
%D 2019

[Download]