فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, دوره (9), شماره (4), سال (2019-9) , صفحات (101-120)

عنوان : ( طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی )

نویسندگان: زهرا ازاددیسفانی , حسین کارشکی , سیدامیر امین یزدی , محمدسعید عبدخدائی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی با رویکرد سازنده‌گرایی اجتماعی در آموزش دانشگاهی بوده است. برای دستیابی به هدف پژوهش، از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در بخش کیفی به منظور به دست آوردن طراحی آموزش تلفیقی، از روش تحلیل محتوای قیاسی و در بخش کمی برای اعتباریابی درونی از نظر متخصصان به روش پیمایشی استفاده شد. در این تحلیل پس از تعریف نظری هر یک از مفاهیم اصلی در پژوهش، با مراجعه به متون علمی موجود پیرامون مؤلفه‌های آموزش های مبتنی بر سازنده گرایی اجتماعی، آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی و نیز آموزش تلفیقی در بازه زمانی 2018- 2000، تعداد 53 متن علمی با روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند، انتخاب و مطالعه گردید. بر اساس تحلیل محتوای انجام شده، 6 مؤلفه تجزیه و تحلیل، تعیین اهداف و محتوای آموزشی، تعیین ابزارها و رسانه های آموزشی، تعیین عناصر آموزشی برای اجرا، طراحی تعامل و ارزشیابی به همراه عناصر هریک از این مؤلفه ها شناسایی شد. در پایان نیز با استناد به الگوهای طراحی آموزشی موجود، طراحی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی با رویکرد سازنده‌گرایی اجتماعی ارائه گردید. نتایج حاصل از اعتبار یابی درونی نشان داد که طرح آموزش پیشنهادی، از اعتبار مناسب و خوبی برخوردار بوده است و از اثر بخشی لازم برای آموزش دانشگاهی برخوردار می باشد.

کلمات کلیدی

آموزش تلفیقی شبکه های اجتماعی مجازی سازنده گرایی اجتماعی آموزش دانشگاهی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1077572,
author = {ازاددیسفانی, زهرا and کارشکی, حسین and امین یزدی, سیدامیر and عبدخدائی, محمدسعید},
title = {طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی},
journal = {فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی},
year = {2019},
volume = {9},
number = {4},
month = {September},
issn = {2228-5318},
pages = {101--120},
numpages = {19},
keywords = {آموزش تلفیقی شبکه های اجتماعی مجازی سازنده گرایی اجتماعی آموزش دانشگاهی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی
%A ازاددیسفانی, زهرا
%A کارشکی, حسین
%A امین یزدی, سیدامیر
%A عبدخدائی, محمدسعید
%J فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
%@ 2228-5318
%D 2019

[Download]