دومین همایش ملی برند در ورزش , 2019-11-28

عنوان : ( تحلیل انتظارات و نگرش های حاکم بر برند شخصی خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی و ارائه مدل مناسب )

نویسندگان: فریبرز رمضانی , محمد کشتی دار , سیدمرتضی عظیم زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده: هدف از انجام این پژوهش، تحلیل انتظارات و نگرش های حاکم بر برند شخصی خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی و ارائه مدل مناسب برای آن می باشد. این تحقیق با ماهیت اکتشافی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد، و از نوع تحقیقات کیفی است. هر برندی تصویر و تداعی هایی را به همراه دارد، تصویر برند آستان قدس هرچه که باشد، متناسب با رسالت ها و ماموریت هایش زمانی توسعه و ارتقاء میابد که تمام کسانیکه در قالب خادم و خادمیار در این آستان خدمت میکنند هم راستا با ویژگی های برند رضوی، از خصوصیات لازم و متناسب با آن برخوردار باشند، اینکه خامیاران و خدمت کنندگان این موسسه چگونه برند شخصی خود را بسازند و ازچه مدلی تبعیت نمایند تا با خصوصیات مورد نظر برند رضوی همسو باشند؟ سوال ذهنی پژوهشگران این تحقیق بوده است. جامعه آماری تحقیق کلیه افراد کارشناس در حوزه مدیریت ورزش و تربیت بدنی آستان قدس رضوی بودند، که با استفاده از شیوه گلوله برفی با این افراد مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته انجام گرفت، مصاحبه ها تا زمانی انجام شد (18 مصاحبه) که اطلاعات مورد نیاز پژوهش به اشباع نظری رسید. مضمون، الگویی است ، که در داده ها یافت می شود و حداقل به توصیف و سازماندهی مشاهدات و حداکثر به تفسیر جنبه هایی از پدیده مورد بررسی می پردازد. بر اساس اطلاعات حاصل از مصاحبه با خبرگان و کارشناسان نتایج زیر به عنوان یافته های تحقیق حاصل گردید. مضامین فراگیر در حوزه برند خادمیاران ورزشی عبارتند از : ارزش ها و باورها ،انگیزه ها و آرمان ها، سبک زندگی، که از نظر خبرگان و کارشناسان در حوزه عوامل فرهنگی و اعتقادی قرار گرفته اند. موارد جمعیت شناختی و سطوح اعتبار شغلی که در حوزه اجتماعی قرار گرفته اند، منابع قدرت ، دانش افزایی و توانمندسازی و فن بیان و مهارت های بین فردی که در حوزه مضامین فنی و تخصصی گروهبندی شده اند. خبرگان مورد سوال در این پژوهش بر این باور بودند که یک خادمیار ورزشی می بایست در هر یک از مضامین سازمان دهنده و بخصوص مضامین کلیدی و پایه بطور مشخص از خصوصیات زیر برخوردار باشند: ارادت قلبی و درونی به سیره نبوی و ائمه اطهار بویژه حضرت رضا (ع) احساس غرور و افتخار برای خدمت در مسیر رضای حق تعالی و حضرت رضا در هر جایگاه و منصب اجتماعی خاص و متمایز بودن بدلیل از خود گذشتگی و ایثار در راه خدمت به نیازمندان و محرومین تکریم و احترام به دلدادگان حضرت رضا (ع) خوشنامی ناشی از پایبندی به مقررات حرفه ای قدرت ناشی از ایمان به خدا و باور قلبی به حضرت رضا (ع) روزآمد سازی دانش تخصصی و روشهای آموزش تسلط به مهارت های بین فردی و ارتباطی بر اساس نتایج تحقیق می توان به مسئولین و تصمیم گیرندگان آستان قدس رضوی پیشنهاد کرد که برای جذب و بکارگیری خادمیاران ورزشی مولفه ها و عوامل مدل فوق را مورد نظر قرار داده و در گزینش افراد مورد نظر به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

کلمات کلیدی

, واژگان کلیدی: برند شخصی, آستان قدس رضوی, تحلیل مضمون, خادمیاران ورزشی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1078478,
author = {رمضانی, فریبرز and کشتی دار, محمد and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {تحلیل انتظارات و نگرش های حاکم بر برند شخصی خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی و ارائه مدل مناسب},
booktitle = {دومین همایش ملی برند در ورزش},
year = {2019},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {واژگان کلیدی: برند شخصی، آستان قدس رضوی، تحلیل مضمون، خادمیاران ورزشی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T تحلیل انتظارات و نگرش های حاکم بر برند شخصی خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی و ارائه مدل مناسب
%A رمضانی, فریبرز
%A کشتی دار, محمد
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J دومین همایش ملی برند در ورزش
%D 2019

[Download]