دومین همایش ملی برند در ورزش , 2019-11-28

عنوان : ( طراحی مدل عوامل داخل زمین مؤثر بر توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد )

نویسندگان: مهدی ناظمی , سیدمرتضی عظیم زاده , مهدی طالب پور ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده: مقدمه: در سالهای اخیر، با مشخص شدن اهمیت برندسازی برای صنایع مختلف، صنعت ورزش نیز همچون دیگر صنایع برای دستیابی به اهداف خود به استفاده از تکنیک های برندسازی روی آورده است. ورزشکاران حرفه ای به عنوان یکی از اجزای صنعت ورزش، همیشه با چالش هایی روبه رو هستند، مصدومیت، افت عملکرد، پایان دوره ورزشی از جمله این چالش ها بشمار می آیند. بسیاری از ورزشکاران مشهور به این دلیل که برندسازی شخصی، توانایی خلق و حفظ بازاری از مشتریان و هواداران را برای آن ها دارد، به ساخت برندهای شخصی خود روی آورده اند. از این رو هدف از این پژوهش بهره گیری از رویکرد نظریه داده بنیاد در جهت طراحی مدل عوامل داخل زمین مؤثر بر توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای است. روش تحقیق: پژوهش حاضر بر اساس اهداف پژوهش، از نوع کاربردی، روش انجام آن توصیفی – پیمایشی و روش جمع آوری داده ها در آن بصورت کتابخانه ای – میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. در پژوهش حاضر، از مصاحبه های نیمه ساختار یافته به عنوان ابزار گردآوری داده ها استفاده شد و نمونه گیری با استفاده از روش نمونه گیری قضاوتی انجام و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که در مجموع 18 نفر در مصاحبه شرکت کردند. یافته ها: بر اساس یافته ها، پس از انجام سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی و کدگذاری نظری، در مجموع 17 مفهوم و 3 مقوله در بعد «عملکرد ورزشی» به دست آمد که به عنوان عاملی شناسایی شد که تنها در داخل زمین در ارتباط با توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران نقش عامل موثر را دارد. نتیجه گیری: با مشخص شدن عوامل داخل زمین مؤثر بر توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای، ورزشکاران، مدیران و بازاریابان ورزشی می توانند با توجه بیشتر به آن ها بازاری از مشتریان و هواداران را خلق و حفظ نمایند و به کسب درآمد پایدار و حفظ شهرت و محبوبیت بپردازند.

کلمات کلیدی

, برند شخصی, عملکرد ورزشی, ورزشکاران حرفه ای, نظریه داده بنیاد, ایران
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1078479,
author = {ناظمی, مهدی and عظیم زاده, سیدمرتضی and طالب پور, مهدی},
title = {طراحی مدل عوامل داخل زمین مؤثر بر توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد},
booktitle = {دومین همایش ملی برند در ورزش},
year = {2019},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {برند شخصی، عملکرد ورزشی، ورزشکاران حرفه ای، نظریه داده بنیاد، ایران},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T طراحی مدل عوامل داخل زمین مؤثر بر توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد
%A ناظمی, مهدی
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%A طالب پور, مهدی
%J دومین همایش ملی برند در ورزش
%D 2019

[Download]