عنوان : ( طراحی مدل توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد )
نویسندگان: مهدی ناظمی , سیدمرتضی عظیم زاده , مهدی طالب پور , ، دی تاد داناوان ,چکیده
چکیده هدف از این پژوهش بهرهگیری از رویکرد نظریه داده بنیاد در جهت طراحی مدل توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفهای است. پژوهش حاضر بر اساس اهداف پژوهش، از نوع کاربردی، روش انجام آن توصیفی – پیمایشی و روش جمعآوری دادهها در آن بهصورت کتابخانهای – میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود و با بهکارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. در پژوهش حاضر، از مصاحبههای نیمه ساختاریافته بهعنوان ابزار گردآوری دادهها استفاده شد. بر اساس یافتهها، پس از انجام سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی و کدگذاری نظری، درمجموع 77 مفهوم، 15 مقوله و 5 بعد به دست آمد که نشان داد «رفتارهای ورزشکار»، «ویژگیهای شخصیتی ورزشکار»، «سبک زندگی قابلعرضه»، «عملکرد ورزشی» و «عوامل کلان» در ارتباط با توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران نقش عامل مؤثر را دارند. با مشخص شدن عوامل مؤثر بر برند شخصی ورزشکاران حرفهای، ورزشکاران، مدیران و بازاریابان ورزشی میتوانند با توجه بیشتر به آنها بازاری از مشتریان و هواداران را خلق و حفظ نمایند و به کسب درآمد پایدار و حفظ شهرت و محبوبیت بپردازند
کلمات کلیدی
برند شخصی ورزشکاران حرفهای نظریه داده بنیاد ایران@article{paperid:1081718,
author = {ناظمی, مهدی and عظیم زاده, سیدمرتضی and طالب پور, مهدی and ، دی تاد داناوان},
title = {طراحی مدل توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد},
journal = {مدیریت برند},
year = {2019},
volume = {6},
number = {18},
month = {August},
issn = {2345-3222},
pages = {1--31},
numpages = {30},
keywords = {برند شخصی ورزشکاران حرفهای نظریه داده بنیاد ایران},
}
%0 Journal Article
%T طراحی مدل توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد
%A ناظمی, مهدی
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%A طالب پور, مهدی
%A ، دی تاد داناوان
%J مدیریت برند
%@ 2345-3222
%D 2019