دومین کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی , 2020-03-12

عنوان : ( بررسی تاثیر شایستگی هوش تجاری بر چابکی زنجیره تامین با توجه به نقش میانجی قابلیت‌های چابکی (مورد مطالعه: شرکت توسعه تجارت هویر) )

نویسندگان: الهام زارع کاریزی , حسین افخمی روحانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به اهمیت هوشمندی رقابتی در دنیای کسب و کار و از طرفی شکاف موجود در پژوهشها پیرامون این نوع هوشمندی در ایران به خصوص پیرامون صنایع تولیدی، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شایستگی هوش تجاری بر چابکی زنجیره تامین با توجه به نقش میانجی قابلیت‌های چابکی در شرکت توسعه تجارت هویر صورت گرفته است دراین پژوهش ابتدا ابعاد و گویه‌های شایستگی هوش تجاری یعنی زنجیره تامین، قابلیت‌های چابکی زنجیره تامین و قابلیت‌های چابکی، شناسائی شده و سپس روابط بین متغیرهای شناسائی شده ارائه گردیده است. ابعاد سازه شایستگی هوش تجاری زنجیره تامین نیز شایستگی مدیریتی، شایستگی فنی و شایستگی فرهنگی در نظر گرفته شده و قابلیت‌های چابکی زنجیره تامین شامل ابعاد هوشیاری استراتژیک، قابلیت پاسخ استراتژیک، هوشیاری عملیاتی، هوشیاری دوره‌ای، قابلیت پاسخ دوره‌ای و قابلیت پاسخ عملیاتی است. برای گردآوری داده‌های مربوط به سنجش متغیرهای تحقیق از یک پرسشنامه استاندارد استفاده شده که در مجموع شامل 3 سازه، 9 بعد و 42 سوال است. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و برای محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید و پایائی پرسشنامه بسیار مطلوب ارزیابی گردیده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت توسعه تجارت هویر است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده و تعیین روابط بین متغیرها نیز از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و لیزرل صورت گرفته است. طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته در رابطه با فرضیات پژوهش، قابلیت های چابکی در رابطه بین شایستگی هوش تجاری و چابکی زنجیره تامین نقش میانجی دارد.

کلمات کلیدی

, شایستگی هوش تجاری زنجیره تامین, قابلیت های چابکی زنجیره تامین, زنجیره تامین چابک, مدل معادلات ساختاری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1081944,
author = {زارع کاریزی, الهام and افخمی روحانی, حسین},
title = {بررسی تاثیر شایستگی هوش تجاری بر چابکی زنجیره تامین با توجه به نقش میانجی قابلیت‌های چابکی (مورد مطالعه: شرکت توسعه تجارت هویر)},
booktitle = {دومین کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی},
year = {2020},
location = {تهران, ايران},
keywords = {شایستگی هوش تجاری زنجیره تامین، قابلیت های چابکی زنجیره تامین، زنجیره تامین چابک، مدل معادلات ساختاری},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر شایستگی هوش تجاری بر چابکی زنجیره تامین با توجه به نقش میانجی قابلیت‌های چابکی (مورد مطالعه: شرکت توسعه تجارت هویر)
%A زارع کاریزی, الهام
%A افخمی روحانی, حسین
%J دومین کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی
%D 2020

[Download]