عنوان : ( رابطه بین مؤلفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی (آزمون جامع زبان فارسی) فارسی آموزان غیرفارسی زبان مرکز آزفا دانشگاه فردوسی مشهد )
نویسندگان: کیمیا روحانی نقاب , عطیه کامیابی گل , سیدامیر امین یزدی ,چکیده
امروزه اهمیت نقش هوش هیجانی در حیطه ی موفقیت تحصیلی در حال گسترش است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مؤلفه های هوش هیجانی با مهارت های زبانی و موفقیت تحصیلی فارسی آموزان غیرفارسی زبان در دانشگاه فردوسی مشهدمی باشد. جامعه ی آماری شامل 39 دانشجوی فارسی آموز است که در آزمون جامع زبان فارسی شرکت کرده، به پرسشنامه ی هوش هیجانی شرینگ ) 6331 ( پاسخ دادند. محاسبه ی همبستگی و تحلیل داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه ی 25 در سطح معناداری 0.05 انجام شد. نتایج نشان داد میان مؤلفه های هوش هیجانی با مهارت های زبانی و نیز میان نمره ی کل سطح معناداری هوش هیجانی و نمرهی کل آزمون جامع رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی
, هوش هیجانی, مهارت های زبانی, موفقیت تحصیلی, فارسی آموز@inproceedings{paperid:1084028,
author = {روحانی نقاب, کیمیا and کامیابی گل, عطیه and امین یزدی, سیدامیر},
title = {رابطه بین مؤلفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی (آزمون جامع زبان فارسی) فارسی آموزان غیرفارسی زبان مرکز آزفا دانشگاه فردوسی مشهد},
booktitle = {ششمین همایش بین المللی مطالعات زبان و ادبیات در جهان اسلام},
year = {2021},
location = {تهران, ايران},
keywords = {هوش هیجانی، مهارت های زبانی، موفقیت تحصیلی، فارسی آموز},
}
%0 Conference Proceedings
%T رابطه بین مؤلفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی (آزمون جامع زبان فارسی) فارسی آموزان غیرفارسی زبان مرکز آزفا دانشگاه فردوسی مشهد
%A روحانی نقاب, کیمیا
%A کامیابی گل, عطیه
%A امین یزدی, سیدامیر
%J ششمین همایش بین المللی مطالعات زبان و ادبیات در جهان اسلام
%D 2021