مهندسی عمران امیرکبیر, Year (2018-3)

Title : ( بررسی آزمایشگاهی اتصالات خارجی تیربه ستون بتنی با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی و فولادی تحت تاثیربارهای چرخه ای )

Authors: Hossein Rezaee Azariani , Hashem Shariatmadar , Mohammad Reza Esfahani ,

Access to full-text not allowed by authors

Citation: BibTeX | EndNote

Abstract

در این پژوهش، رفتار اتصال خارجی تیر به ستون بتنی تحتتاثیر بارگذاری چرخهای با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی )GFRP )مورد بررسی قرار میگیرد. در این پژوهش 8 نمونه آزمایشگاهی اتصال خارجی تیر به ستون بتنی ساخته و آزمایش شد. همچنین از دو نوع بتن، با مقاومتهای 30 و 45 مگاپاسکال استفاده شدهاست. در 4 نمونه از میلگردهای پلیمری مسلح الیافی و در 4 نمونه از میلگردهای فوالدی، برای اتصال تیر به ستون استفاده شدهاست. میزان محصورشدگی میلگردهای طولی تیر در محل اتصال نمونهها ، متفاوت در نظر گرفته شدهاست. نمونهها تحت بارگذاری چرخهای آزمایش شدند. نتایج پژوهش نشان داد که میلگردهای پلیمری مسلح الیافی، دارای جذب انرژی مناسب بودند اما این مقدار جذب انرژی درمقایسه با میلگردهای فوالدی کمتر بود. گرچه مقدار جذب انرژی در میلگردهای پلیمری مسلح الیافی کمتر از میلگردهای فوالدی بود اما مقاومت در برابر خوردگی میتواند به عنوان جانشینی برای میلگردهای فوالدی یا ترکیبی با میلگردهای فوالدی باشد. نمودار پوش منحنیهای بار- تغییرمکان نسبی در نمونههای با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی در نمونههای با مقاومت باال شرایط پذیرش اتصال را به عنوان عضوی از یک قاب خمشی در شرایط لرزهای اقناع نمود. گرچه با بررسی رفتار نمونهها در میلگردهای فوالدی مشخص شد تمام نمونههای شرایط پذیرش اتصال را داشتند. در نمونههایی با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی، در بتنهای معمولی و مقاومت باال، با افزایش بار چرخهای شکست در محل اتصال تیر به ستون به صورت خمشی در تیر ایجاد گردید.

Keywords

میلگردهای پلیمری مسلح الیافی بتن مسلح اتصال تیر به ستون تغییرمکان نسبی بارگذاری چرخهای
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1085822,
author = {Rezaee Azariani, Hossein and Shariatmadar, Hashem and Esfahani, Mohammad Reza},
title = {بررسی آزمایشگاهی اتصالات خارجی تیربه ستون بتنی با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی و فولادی تحت تاثیربارهای چرخه ای},
journal = {مهندسی عمران امیرکبیر},
year = {2018},
month = {March},
issn = {2588-297X},
keywords = {میلگردهای پلیمری مسلح الیافی بتن مسلح اتصال تیر به ستون تغییرمکان نسبی بارگذاری چرخهای},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی آزمایشگاهی اتصالات خارجی تیربه ستون بتنی با میلگردهای پلیمری مسلح الیافی و فولادی تحت تاثیربارهای چرخه ای
%A Rezaee Azariani, Hossein
%A Shariatmadar, Hashem
%A Esfahani, Mohammad Reza
%J مهندسی عمران امیرکبیر
%@ 2588-297X
%D 2018

[Download]