پژوهشنامه ایرانی سیاست بین الملل, دوره (9), شماره (18), سال (2021-9) , صفحات (1-37)

عنوان : ( برند صلح در دیپلماسی عمومی نروژ )

نویسندگان: حسین اصغری ثانی , محسن خلیلی , محسن اسلامی , سیدمسعود موسوی شفائی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

گسترش صلح، به‌عنوان هویت ملی، برجسته‌ترین ویژگی سیاست خارجیِ پساجنگ سردِ کشور کوچک نروژ است. نام‌آوری الگوی نروژی صلح در نظام بین‌الملل، با وجود محدودیت‌های ژئوپلیتیکی، مسئله اصلی این نوشتار است؛ ازاین‌رو، نگارندگان تلاش کرده‌اند با استفاده از سامانه نظری برندسازی ملت، نشان دهند که چگونه با وجود بازیگران بزرگ و قدرتمند، دیپلماسی صلح به برندینگ سیاست خارجی نروژ تبدیل شده است. تحلیل کیفی داده‌ها، بر دو پایۀ تبیین تاریخی و علی استوار بوده و انگارۀ نوشتار این است که برند فراملی نروژی‌ها، نتیجۀ تمرکز منابع بر مزیت‌های فرهنگی‌ـ‌تاریخی صلح‌سازی/ صلح‌بانی است.

کلمات کلیدی

, نروژ, سیاست خارجی, دیپلماسی صلح, برندسازی ملت, صلح‌سازی, صلح‌بانی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1086690,
author = {حسین اصغری ثانی and خلیلی, محسن and محسن اسلامی and سیدمسعود موسوی شفائی},
title = {برند صلح در دیپلماسی عمومی نروژ},
journal = {پژوهشنامه ایرانی سیاست بین الملل},
year = {2021},
volume = {9},
number = {18},
month = {September},
issn = {2322-3472},
pages = {1--37},
numpages = {36},
keywords = {نروژ، سیاست خارجی، دیپلماسی صلح، برندسازی ملت، صلح‌سازی، صلح‌بانی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T برند صلح در دیپلماسی عمومی نروژ
%A حسین اصغری ثانی
%A خلیلی, محسن
%A محسن اسلامی
%A سیدمسعود موسوی شفائی
%J پژوهشنامه ایرانی سیاست بین الملل
%@ 2322-3472
%D 2021

[Download]