عنوان : ( بررسی تاثیر تجربه مشتری از خرید آنلاین بر قصد خرید مجدد مشتریان دیجی کالا در سطح کشور ایران )
نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , سمانه بیات ,چکیده
خرید آنلاین، شیوه خرید بعضی افراد را تغییر داده است و تبدیل به جزء اصلی زندگی آن ها شده اما این نوع از خرید دارای چالش هایی می باشد که عوامل تاثیر گذار بر این مساله می تواند متعدد باشد. هدف اصلی در این پژوهش بررسی تاثیر تجربه مشتری از خرید آنلاین بر قصد مجدد خرید با میانجی گری رضایت در میان مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سطح کشور ایران می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی _ پیمایشی می باشد. جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش، کلیه مشتریانی می باشد که از سایت دیجی کالا، خرید انلاین انجام داده اند، می باشد که انتخاب تعداد 384 نفر به منظور ارزیابی و سنجش قرار گرفتند. پرسشنامه مورد استفاده در این تحقیق، بر گرفته از پرسشنامه های پژوهش سوزان رز و همکاران، 2012 است. سپس از مدلیابی معادلات ساختاری، نرم افزار اسمارت پی ال اس جهت آزمون فرضیه ها استفاده شد. در نهایت تمامی فرضیات مورد پذیرش قرار گرفت و نتیجه گیری شد که تجربه مشتری از خرید آنلاین بر قصد مجدد خرید با میانجی گری رضایت مشتری در میان مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سطح کشور ایران دارای تاثیر مثبت و معناداری می باشند.
کلمات کلیدی
, تجربه مشتری از خرید آنلاین, رضایت مشتری, قصد مجدد خرید@article{paperid:1088352,
author = {پورسلیمی, مجتبی and سمانه بیات},
title = {بررسی تاثیر تجربه مشتری از خرید آنلاین بر قصد خرید مجدد مشتریان دیجی کالا در سطح کشور ایران},
journal = {کاوش های مدیریت بازرگانی},
year = {2022},
volume = {14},
number = {27},
month = {May},
issn = {۲۶۴۵-۳۸۶X},
pages = {209--235},
numpages = {26},
keywords = {تجربه مشتری از خرید آنلاین، رضایت مشتری، قصد مجدد خرید},
}
%0 Journal Article
%T بررسی تاثیر تجربه مشتری از خرید آنلاین بر قصد خرید مجدد مشتریان دیجی کالا در سطح کشور ایران
%A پورسلیمی, مجتبی
%A سمانه بیات
%J کاوش های مدیریت بازرگانی
%@ ۲۶۴۵-۳۸۶X
%D 2022