عنوان : ( شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه )
نویسندگان: ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی ,چکیده
آموزش عالی بالاترین و آخرین مرحله نظام آموزش رسمی یا بهعبارتدیگر، رأس هرم آموزش در هر کشور است (شاه زری، 1397). درواقع آموزش عالی مهمترین اصول توسعه جامع است که به آمادهسازی کادرهای فنی و حرفهای و مؤسسات حرفهای جامعه کمک میکند (راهنمای تضمین کیفیت آموزش عالی جزایر، 2015). آموزش عالی در سوریه، نقش اساسی در ساختن نیروی کار مولد دارد و وظیفه اساسی را در تربیت نسلها بر شهروندی، حقوق و وظایف و توسعه تفکر انتقادی ایفا میکند و آن را بهعنوان یک عامل اصلی در اجرای برنامههای توسعه در زمینه انتقال به عصر دیجیتال و نیازهای جامعۀ دانش تبدیل میکند. بهطوریکه فارغالتحصیل با مهارتهای ذهنی بالا و آمادگیهای حرفهای متعدد وارد بازار کار میشود (وزارت آموزش عالی سوری، 2013). امروزه علوم تربیتی بهعنوان حوزهای میانرشته ای در علوم انسانی نیازمند توجه ویژه حداقل در حوزه بازار کار و اشتغال پذیری است. هدف کلی دانشکدههای علوم تربیتی در دانشگاههای جمهوری عرب سوریه: تأمین نیروی انسانی از صلاحیت بالای علمی لازم برای اشتغال در زمینههای آموزشی و روانشناختی و تخصص های خاص مربوط به آن (سند برنامه درسی دوره کارشناسی علوم تربیتی سوریه، 2006). درواقع اشتغال اثربخش دانشآموختگان آموزش عالی یک مسئله اساسی در تمام کشورهای دنیا ازجمله سوریه است.
کلمات کلیدی
, اشتغال پذیری, دانشگاه, برنامه درسی, آموزش عالی سوریه@inproceedings{paperid:1089893,
author = {سلامه, ممدوح and کرمی, مرتضی and مهرام, بهروز and امین خندقی, مقصود},
title = {شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه},
booktitle = {اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال},
year = {2020},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {اشتغال پذیری، دانشگاه، برنامه درسی، آموزش عالی سوریه},
}
%0 Conference Proceedings
%T شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه
%A سلامه, ممدوح
%A کرمی, مرتضی
%A مهرام, بهروز
%A امین خندقی, مقصود
%J اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
%D 2020