ماشین های کشاورزی, سال (2022-7)

عنوان : ( شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات در کشت و صنعتها بر پایه مطالعات تربی توسعه یافته )

نویسندگان: حمزه سلطانعلی عباسکوهی , مهدی خجسته پور ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

پیادهسازی الگوهای مدیریتی مناسب در حوزه نگهداری و تعمیرات جهت نگهداشت اصولی و ارتقای قابلیت اطمینان انواع ماشینها و تجهیزات کشاورزی با هدف تسریع در روند تأمین غذای جامعه بسیار حائز اهمیت میباشد. با توجه به کمبود مطالعات بنیادی و توسعها ی در این بخش، مطالعه حاضر به دنبال بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات در سطح کشت و صنعتها بر پایه مطالعات مفهومی و تجربی میباشد. بدین منظور ابتدا به بررسی و شناخت مهمترین معیارها و زیرمعیارهای تأثیرگذار بر مدیریت نگهدا ر ی و تعمیرات با کمک مطالعات بنیادین و دیدگاه کارشناسان خبره پرداخته شد. در ادامه تحقیق ، ارزیابی و اولویتبندی معیارهای تأثیرگذار با کمک روش تصمیمگیری بهترین-بدترین ) BWM ( انجام شد و به دنبال آن راهکارهای بهبودی به منظور مدیریت نگهداری و تعمیرا ت در کشت و صنعتها ا رائه شدند. براساس نتایج به دست آمده، مهمترین معیارها در مدل نگهداری و تعمیرات، به ترتیب \\\"مدیریت سازمانی\\\"، \\\"عوامل انسانی\\\" و \\\"عوامل ساختاری \\\" با استفاده از تحقیقات پیشین و نظر خبرگان بدست آمد. مطابق با نتایج روش تصمیمگیری بهترین - بدترین، زیرمعیارهایی چون \\\"حمایت مدیریت عالی در سطح سازمان\\\"، \\\"اختصاص بودجه نگهداشت و مدی ریت ب هینه موجودیها\\\" و نیز\\\"اتخاذ راهبردهای مناسب نگهداشت\\\"به ترتیب با وزن کلی 108 / 0 . ، 075 / 0 و 067 / 0 بیشترین تأثیرگذا ری را در مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات در سطح کشت و صنعتها داشتند. نتایج این تحقی ق میتواند مورد استفاده مدیران برای دستیابی به یک الگو مناسب در زمینه مدیریت نگهداری و تعمیرات در کشت و صنعتها باشد و نیز قابلیت تعمیمپذیری نتایج آن به سایر صنایع کشاورزی و غذایی در سطح کشور وجود دارد .

کلمات کلیدی

, نگهداری و تعمیرات, ماشینهای کشاورزی, کشت و صنعت, مکانیزاسیون, روش بهترین - بدترین.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1091036,
author = {سلطانعلی عباسکوهی, حمزه and خجسته پور, مهدی},
title = {شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات در کشت و صنعتها بر پایه مطالعات تربی توسعه یافته},
journal = {ماشین های کشاورزی},
year = {2022},
month = {July},
issn = {2228-6829},
keywords = {نگهداری و تعمیرات، ماشینهای کشاورزی، کشت و صنعت، مکانیزاسیون، روش بهترین - بدترین.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات در کشت و صنعتها بر پایه مطالعات تربی توسعه یافته
%A سلطانعلی عباسکوهی, حمزه
%A خجسته پور, مهدی
%J ماشین های کشاورزی
%@ 2228-6829
%D 2022

[Download]