دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی, دوره (24), شماره (3), سال (2023-11) , صفحات (13-24)

عنوان : ( تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی مبتنی بر شکوفایی ویژه دانش‌آموزان سه سال اول دبستان )

نویسندگان: مرتضی پردل , حسین کارشکی , مجید پاکدامن ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

شکوفایی مفهوم جدیدی است که رسالت آن، ایجاد رفتار سازنده و ارتقاء بهزیستی همچون افزایش هیجان مثبت، تعهد و مجذوبیت، روابط مثبت با دیگران، احساس معنای زندگی، موفقیت و پیشرفت در کنار آموزش دروس دانش آموزان در کلاس و مدرسه به‌عنوان مکانی مناسب جهت فراگیری ارزش‌ها و هنجارها است. این پژوهش با هدف، ساخت و اعتباریابی بسته آموزشی مبتنی بر شکوفایی ویژه دانش آموزان سه سال اول دبستان انجام گردید. روش این پژوهش برای مرحله طراحی و ساخت بسته آموزشی، روش طراحی ابزار با رویکرد ترکیبی اکتشافی متوالی بود. برای بررسی روایی بسته آموزشی، از روش روایی محتوایی به شیوه کیفی و کمّی با حضور 20 متخصص حوزه مثبت‌گرایی و از دو ضریب نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا استفاده شد. حداقل و حداکثر میزان 85/0 و 1 محاسبه شد. شاخص روایی محتوا برای کل بسته 84/0 به دست آمد. نتایج نشان داد بسته آموزشی مبتنی بر شکوفایی برای دانش آموزان سه سال اول دبستان از روایی محتوایی مناسبی بهره مند است و روایی و پایایی لازم را برای کاربردهای آموزشی و پژوهشی دارد. به عبارتی بسته آموزشی تدوین شده توان ارتقاء شکوفایی یادگیرندگان را در سیستم‌های آموزشی دارا می باشد.

کلمات کلیدی

بسته آموزشی اعتباریابی شکوفایی دانش آموزان پسر سه سال اول دبستان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1097076,
author = {مرتضی پردل and کارشکی, حسین and مجید پاکدامن},
title = {تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی مبتنی بر شکوفایی ویژه دانش‌آموزان سه سال اول دبستان},
journal = {دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی},
year = {2023},
volume = {24},
number = {3},
month = {November},
issn = {2676-3303},
pages = {13--24},
numpages = {11},
keywords = {بسته آموزشی اعتباریابی شکوفایی دانش آموزان پسر سه سال اول دبستان},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی مبتنی بر شکوفایی ویژه دانش‌آموزان سه سال اول دبستان
%A مرتضی پردل
%A کارشکی, حسین
%A مجید پاکدامن
%J دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
%@ 2676-3303
%D 2023

[Download]