عنوان : ( بررسی عوامل مؤثر بر توسعه عادتواره کسب و کار اعضای شرکتهای رشد و دانشبنیان )
نویسندگان: سیدعلیرضا انوری , محمد مظلوم خراسانی , محسن نوغانی دخت بهمنی ,چکیده
مقاله حاضر به بررسی نقش عوامل مؤثر بر عادتواره کسب وکار اعضای شرکتهای رشد و دانشبنیان مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد میپردازد. حجم نمونه 204 است و متغیرهای تحقیق شامل اعتماد اجتماعی، مالکیت فکری، بوروکراسی اداری، آموزشهای رسمیو غیر رسمی و نهاد کسب و کار میباشند. متغیرها بر اساس مطالعات و پیشینههای بررسی شده بدست آمدهاند. روابط همبستگی نشان میدهد که با افزایش متغیرهای مستقل میزان عادتواره کسب و کار نیز افزایش مییابد. بر اساس تحلیل رگرسیون گام به گام تأثیر چهار متغیر نهاد کسب و کار، آموزش رسمی، اعتماد اجتماعی و آموزش غیر رسمی بهترین معادله تأثیرگذار بر افزایش عادتواره کسب وکار میباشد. برای تقویت عادتواره کسب و کار و کمک به کارآفرینان، اعتمادسازی در محیط کسب و کار با کیفیسازی و استانداردگرایی و توسعه قراردادها، تسهیل قوانین و مقررات برای کاهش بوروکراسی اداری، توسعه آموزشهای تخصصی مرتبط با کسب و کار، تشکیل و توسعه نهاد کسب و کار از طریق سازمانهای کسب و کار، قوانین و فرهنگسازی و برنامههای حفظ مالکیت فکری پیشنهاد میگردد.
کلمات کلیدی
عادتواره اعتماد اجتماعی آموزش مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد@article{paperid:1097651,
author = {انوری, سیدعلیرضا and مظلوم خراسانی, محمد and نوغانی دخت بهمنی, محسن},
title = {بررسی عوامل مؤثر بر توسعه عادتواره کسب و کار اعضای شرکتهای رشد و دانشبنیان},
journal = {توسعه اجتماعی},
year = {2023},
volume = {18},
number = {1},
month = {November},
issn = {2538-3205},
pages = {29--58},
numpages = {29},
keywords = {عادتواره اعتماد اجتماعی آموزش مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد},
}
%0 Journal Article
%T بررسی عوامل مؤثر بر توسعه عادتواره کسب و کار اعضای شرکتهای رشد و دانشبنیان
%A انوری, سیدعلیرضا
%A مظلوم خراسانی, محمد
%A نوغانی دخت بهمنی, محسن
%J توسعه اجتماعی
%@ 2538-3205
%D 2023