اولین کنفرانس بین المللی توانمندی مدیریت، مهندسی صنایع، حسابداری و اقتصاد , 2024-02-17

عنوان : ( تاثیر کیفیت خدمات و ارزش درک شده بر قصد استفاده مداوم شهروندان از خدمات شهرداری هوشمند (مورد مطالعه : کاربران خدمات الکترونیکی منطقه 12 شهرداری مشهد) )

نویسندگان: محمد مهرآیین , مجتبی پورسلیمی , الهه نجات ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مدیریت عملکرد سازمانهای دولتی در جهت بهبود کیفیت خدمات ارائهشده به منظور ایجاد رضایتمندی در شهروندان و مراجعان میتواند از اهمیت بهسزایی برخوردار باشد؛ زیرا بهبود عملکرد سازمانهای دولتی توانمندی رقابتی، بهرهوری و قدرت پاسخگویی این سازمانها را افزایش میدهد. در این راستا، دولت الکترونیک یکی از ضرورتهای جهان امروز است. بنابراین، در این تحقیق به بررسی ادبیات مرتبط با خدمات الکترونیکی دولتها پرداخته شد و به دنبال آن بود که اثر ادراک شهروندان از کیفیت خدمات دولت الکترونیک بر قصد استفاده مداوم از این خدمات و همچنین نقش میانجیگری ارزش خدمات و رضایت از خدمات را بررسی کند، در این راه،. جامعه آماری این تحقیق راکاربران سامانه الکترونیکی شهرداری در منطقه 12شهر مشهد تشکیل داد و یک نمونه 3۸۴ نفری از آنها با نمونهگیری به روش دردسترس انتخاب گردید. دادههای تحقیق بهوسیله پرسشنامه به دست آمد و با تکنیک آماری مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که مدل ساختاری برآوردشده از برازندگی خوبی به دادهها برخوردار است. بر اساس نتایج این مدل، تأثیر ادراک از کیفیت خدمات الکترونیکی شهرداری بر تمایل شهروندان به استفاده مداوم از این خدمات با میانجیگری متوالی ارزش خدمات و رضایت از خدمات مورد تأیید قرار گرفت

کلمات کلیدی

دولت الکترونیک؛ کیفیت خدمات؛ ارزش خدمات؛ رضایت از خدمات؛ قصد استفاده مداوم
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1097800,
author = {مهرآیین, محمد and پورسلیمی, مجتبی and نجات, الهه},
title = {تاثیر کیفیت خدمات و ارزش درک شده بر قصد استفاده مداوم شهروندان از خدمات شهرداری هوشمند (مورد مطالعه : کاربران خدمات الکترونیکی منطقه 12 شهرداری مشهد)},
booktitle = {اولین کنفرانس بین المللی توانمندی مدیریت، مهندسی صنایع، حسابداری و اقتصاد},
year = {2024},
location = {ايران},
keywords = {دولت الکترونیک؛ کیفیت خدمات؛ ارزش خدمات؛ رضایت از خدمات؛ قصد استفاده مداوم},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T تاثیر کیفیت خدمات و ارزش درک شده بر قصد استفاده مداوم شهروندان از خدمات شهرداری هوشمند (مورد مطالعه : کاربران خدمات الکترونیکی منطقه 12 شهرداری مشهد)
%A مهرآیین, محمد
%A پورسلیمی, مجتبی
%A نجات, الهه
%J اولین کنفرانس بین المللی توانمندی مدیریت، مهندسی صنایع، حسابداری و اقتصاد
%D 2024

[Download]