نامه آموزش عالی, دوره (16), شماره (63), سال (2023-10) , صفحات (105-123)

عنوان : ( تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد )

نویسندگان: مریم ودیعی نوقابی , وجیه هوشیار ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف:پژوهش حاضر با هدفﺗﺤﻠیﻞﺗاﺛیرکیﻔیتوب سایتبر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خﻠق ارزش مشترک با دانشجو و ﺗصویردانشگاه فردوسیمشهدانجام گرفت. روش پژوهش:در این پژوهش کمی،دادهها با استﻔاده ازپرسشنامه استاندارد فرودیو همکاران )٢٠١٩(در میان دانشجویاندانشگاه فردوسیمشهدپخش گردید و در نهایت براساس فرمول کوکرانﺗعداد٣٨٤پرسشنامهقابﻞ قبول به دست آمد.ﺟهتبررسیپایاییپرسشنامه ها از آلﻔایکرونباخ و پایاییﺗرکیبیو برایسنجشروایی،از روایی سازه وروشﺗﺤﻠیﻞعامﻠیﺗاییدیاستﻔاده گردیدکه مقادیربه دست آمده، نشان دهنده پایاییو رواییمناسﺐپرسشنامه ها بود.ﺗجزیه وﺗﺤﻠیﻞدادهها با روشمدلیابیمعادﻻت ساختاریو با استﻔاده از نرم افزارهایSPSS22وSmart PLS2انجامپذیرفت. یاﻓتهها:یافتههای پژوهش نشان داد ویژگیها و برنامههای وبسایت بر رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان ﺗاﺛیر مثبت و معناداری دارد. رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان نیز بر ﺗصویر دانشگاه فردوسی ﺗاﺛیر معناداری دارد. همچنین ﺗصویر دانشگاه بر شهرت دانشگاهفردوسی مشهد ﺗاﺛیر مثبت و معناداری دارد. نقشهای میانجی رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان و ﺗصویر دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پژوهشحاضر مورد ﺗایید قرار گرفت. نتیجهگیری:یافتههای پژوهش نشان میدهد که وبسایت عامﻞ مهمی در شهرت یک سازمان به ویژه دانشگاه میباشد. ﺗﻼش در ﺟهت افزایش ویژگیهای وب سایت مانند طراحیمنﺤصر به فرد، مﺤتوای ارزشمند، دسترسی راحت و ... اقدامارزشمندی در ﺟهت بهبود کیﻔیت وبسایت میباشد که نقش موﺛری در ﺟﻠﺐ رضایت کاربران دارد. البته بایستی به این مهم نیز اشاره کرد که وب سایتمواردی مانند ﺗولید دانش، ایجاد رﺗبه و ارزش و نمایی از کیﻔیت آن نهاد را نیز نشان میدهد.

کلمات کلیدی

, یﻔیتوبسایت, رفتار خﻠق ارزش مشترک با دانشجو, ﺗصویربرند, شهرت برند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1097927,
author = {مریم ودیعی نوقابی and وجیه هوشیار},
title = {تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد},
journal = {نامه آموزش عالی},
year = {2023},
volume = {16},
number = {63},
month = {October},
issn = {2008-4617},
pages = {105--123},
numpages = {18},
keywords = {یﻔیتوبسایت،رفتار خﻠق ارزش مشترک با دانشجو، ﺗصویربرند، شهرت برند},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد
%A مریم ودیعی نوقابی
%A وجیه هوشیار
%J نامه آموزش عالی
%@ 2008-4617
%D 2023

[Download]