عنوان : ( کنش بین فردی در مدارس دوملیتی واحساس انزوای محیطی )
نویسندگان: غلامرضا حسنی درمیان , سپیده ناصری حصار ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
چکیده جو اجتماعی مدارس دو ملیتی در شهر مشهد، تحت تاثیر مهاجرت اجباری افغانستانی ها واسکان آنان در مناطق مختلف شهر وتحصیل در مدارس ایرانی قرار گرفته است . این بررسی بر آن بوده تا تاثیر کنش های بین فردی (جو اجتماعی) این مدارس را بر احساس انزوای محیطی دانش آموزان افغانستانی بسنجد. جامعه آماری این بررسی 600 دانش آموز افغانستانی و ایرانی بوده که بر اساس فرمول کوکران 193 نفر افغانستانی و 70 نفر ایرانی به روش تصادفی سیستماتیک انتخاب شده اند و اعتبار تحقیق از طریق اعتبار محتوایی و پایایی از طریق الفای کرونباخ با ضریب( 0.73 به دست آمده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که هر چه جو اجتماعی این مدارس از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده ، دانش آموزان افغانستانی احساس انزوای محیطی کمتری داشته اند.
کلمات کلیدی
, مدرسه, دانش آموزان, افغانستانی, جو اجتماعی, انزوا@inproceedings{paperid:1098265,
author = {حسنی درمیان, غلامرضا and سپیده ناصری حصار},
title = {کنش بین فردی در مدارس دوملیتی واحساس انزوای محیطی},
booktitle = {دومین همایش بین المللی روانشناسی،علوتربیتی ،مدیریت وعلوم اجتماعی},
year = {2024},
location = {ايران},
keywords = {مدرسه، دانش آموزان، افغانستانی، جو اجتماعی، انزوا},
}
%0 Conference Proceedings
%T کنش بین فردی در مدارس دوملیتی واحساس انزوای محیطی
%A حسنی درمیان, غلامرضا
%A سپیده ناصری حصار
%J دومین همایش بین المللی روانشناسی،علوتربیتی ،مدیریت وعلوم اجتماعی
%D 2024