عنوان : ( باورهای معلمان درباره مسؤولیت آنان )
نویسندگان: خدیجه فتحی پور , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی ,چکیده
پژوهش حاضر با هدف باور های معلمان درباره مسئولیت آنان در قبال انگیزش تحصیلی دانش آموزان انجام شد.با توجه به لزوم شناخت عمیق باورها و مسئولیت معلمان از رویکرد کیفی و روش پدیدار شناسی بهره گرفته شد.قلمرو پژوهش شامل معلمان مقطع ابتدایی مشهد مقدس بوده که از این میان تعداد پانزده نفر به صورت هدفمند انتخاب شدند.مصاحبه ها تا اشباع نظری ادامه یافت و به طور کلی پنج مضمون و پانزده مولفه شناسایی شدند.در پاسخدهی به سوال نخست،سه بعد مسئولیت وظیفه گرا،حمایت گرا و اقتضائی،در خصوص با سوال دوم،نقش فعالانه مبنی بر تسهیل گری فرایند یاددهی یادگیری وپیوند خانواده ومدرسه و نقش منفعلانه مبنی بر پیچیده بودن فرایند یاددهی یادگیری و محدودیت های فرایند یاددهی شناسایی شدند.یافته های پژوهش نشان نی دهد که دامنه باروهای معلمان در ارتباط با مسئولیت آنان گسترده بوده و نیازمند تامل است.بنابراین در خصوص سازوکار شایستگی معلمان،مولفه باورهای آنان بایستی مورد توجه قرار گیرد که این امر استلزام تربیت همه جانبه را تضمین خواهدنمود
کلمات کلیدی
, باورها , مسئولیت , معلمان , انگیزش , دانش آموزان , مقطع ابتدایی@inproceedings{paperid:1100700,
author = {فتحی پور, خدیجه and جعفری ثانی, حسین and کرمی, مرتضی},
title = {باورهای معلمان درباره مسؤولیت آنان},
booktitle = {هشتمین کنگره بین المللی علوم روان شناختی و آموزشی},
year = {2023},
location = {تهران, ايران},
keywords = {باورها ، مسئولیت ، معلمان ، انگیزش ، دانش آموزان ، مقطع ابتدایی},
}
%0 Conference Proceedings
%T باورهای معلمان درباره مسؤولیت آنان
%A فتحی پور, خدیجه
%A جعفری ثانی, حسین
%A کرمی, مرتضی
%J هشتمین کنگره بین المللی علوم روان شناختی و آموزشی
%D 2023