عنوان : ( به کارگیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی FDAHP و تحلیل خوشه سلسله مراتبی HCA در مدل آر. اف. ام. RFM جهت تعیین ارزش دوره عمر مشتری )
نویسندگان: آذر کفاش پور , علی علیزاده زوارم ,چکیده
هدف این مقاله ارائه مدل مناسبی جهت تعیین ارزش دوره عمر مشتری به عنوان ملاکی در راستای تخصیص بهینه منابع است. در فرایند پیشنهادی این تحقیق که در شرکت بازرگانی طوس شرق اجرا گردیده است، پس از تعیین وزن ها ی شاخص های مدل آر.اف.ام. (تازگی مبادله، تعداد دفعات مبادله و ارزش پولی مبادله) با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی، به پردازش مقادیر این شاخص ها در 210 مشتری، خوشه بندی سلسله مراتبی مشتریان (با استفاده از و در نهایت، تعیین ارزش دوره عمر مشتری در قالب 6 خوشه پرداخته شده است. نتایج مطالعه حاضر، (SPSS نرم افزار زمینه را برای تحلیل ویژگی ها ی مشتریان بر اساس مدل آر .اف.ام. و ارزش دوره عمر مشتری و همچنین، شناسایی مشتریان کلیدی و با ارزش شرکت فراهم می آورد. از طرفی، بر اساس نتایج به دست آمده، پیشنهاداتی نیز جهت بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارائه گردیده است
کلمات کلیدی
, مدیریت ارتباط با مشتری, ارزش دوره عمر مشتری, مدل آر .اف.ام .(HCA) تحلیل خوشه سلسله مراتبی , (FDAHP) مراتبی دلفی فازی .فرایند تحلیل سلسله , (RFM) .@article{paperid:1034091,
author = {کفاش پور, آذر and علیزاده زوارم, علی},
title = {به کارگیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی FDAHP و تحلیل خوشه سلسله مراتبی HCA در مدل آر. اف. ام. RFM جهت تعیین ارزش دوره عمر مشتری},
journal = {تحقیقات بازاریابی نوین},
year = {2012},
volume = {3},
number = {6},
month = {December},
issn = {2228-7744},
pages = {51--68},
numpages = {17},
keywords = {مدیریت ارتباط با مشتری، ارزش دوره عمر مشتری، مدل آر .اف.ام
.(HCA) تحلیل خوشه سلسله مراتبی ،(FDAHP) مراتبی دلفی فازی .فرایند تحلیل سلسله ،(RFM) .},
}
%0 Journal Article
%T به کارگیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی FDAHP و تحلیل خوشه سلسله مراتبی HCA در مدل آر. اف. ام. RFM جهت تعیین ارزش دوره عمر مشتری
%A کفاش پور, آذر
%A علیزاده زوارم, علی
%J تحقیقات بازاریابی نوین
%@ 2228-7744
%D 2012