عنوان : ( طراحی سیستم خبره جهت پیشبینی رفتار مشتری برمبنای بخشبندی مشتریان (مطالعه موردی : شرکت صنایع چوب و فلز تولیکا) )
نویسندگان: بهناز توحیدی , علی حائریان اردکانی , حمیدرضا کوشا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در دهه های اخیر به دلیل رقابتیتر شدن فضای کسبوکار، سازمان ها برای بقای حیات خود از محصول محوری به مشتری محوری روی آورده اند. بهبود روابط با مشتری میتواند به شناخت بیشتر رفتارهای آتی وی کمک کند. اولین گام جهت کسب اطلاعات از عملکرد مشتری، تهیه پروفایل مشتریان می باشد. لذا تحلیل هرچه دقیق تر اطلاعات حاصل از پروفایل مشتریان و سیستم پشتیبانی که بتواند نیازهای مشتریان را به صورت صحیح تشخیص دهد، امری ضروریست. در این مقاله سیستم خبره ای طراحی شده که بر مبنای بخشبندی مشتریان سازمان، به پیشبینی رفتار آتی آنها می پردازد. این فرآیند در دو مرحله صورت می پذیرد. در مرحله اول، براساس معیارهای غیر رفتاری مشتری، از الگوریتم سلسله مراتبی جهت خوشه بندی مشتریان استفاده شده است. در مرحلۀ دوم، با استفاده از الگوریتم شبکههای عصبی مصنوعی و کلاسه بندی خوشه ها، به طراحی موتور استنتاج سیستم خبره پرداخته ایم. سیستم طراحی شده برروی پایگاه داده مشتریان شرکت صنایع چوب اجرا گردید . نتایج بیانگر صحت 83.3 % سیستم می باشند .
کلمات کلیدی
, بخش بندی مشتریان, سیستم خبره, بازاریابی, طبقه بندی@inproceedings{paperid:1048289,
author = {بهناز توحیدی and علی حائریان اردکانی and کوشا, حمیدرضا},
title = {طراحی سیستم خبره جهت پیشبینی رفتار مشتری برمبنای بخشبندی مشتریان (مطالعه موردی : شرکت صنایع چوب و فلز تولیکا)},
booktitle = {کنفرانس بینالمللی ابزارها و تکنیکهای مدیریت},
year = {2015},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بخش بندی مشتریان، سیستم خبره، بازاریابی، طبقه بندی},
}
%0 Conference Proceedings
%T طراحی سیستم خبره جهت پیشبینی رفتار مشتری برمبنای بخشبندی مشتریان (مطالعه موردی : شرکت صنایع چوب و فلز تولیکا)
%A بهناز توحیدی
%A علی حائریان اردکانی
%A کوشا, حمیدرضا
%J کنفرانس بینالمللی ابزارها و تکنیکهای مدیریت
%D 2015