عنوان : ( مدلی جهت انتخاب روشهای پیشبرد بهینه نگهداری و توسعه رابطه با مشتریان )
نویسندگان: مهرناز نخعی , حمیدرضا کوشا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
از آنجایی که حفظ مشتری بسیار کم هزینه¬تر از جذب مشتری است، سازمان ها تمایل زیادی به حفظ و نگهداری مشتریان خود از طریق کسب رضایت آنها دارند. اما از آنجایی که سازمان ها دارای منابع محدودی هستند، بنابراین باید این منابع را در جهت کسب رضایت، نگهداری و توسعه روابط با مشتریان با ارزش و کلیدی خود صرف نمایند. در این مقاله ابتدا ما مشتریان یک سازمان را با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) اولویتبندی و امتیازدهی کرده¬ایم. سپس به ارائه یک سری بسته های پیشنهادی در راستای حفظ مشتریان و توسعه روابط با آنها به منظور افزایش سود سازمان نموده¬ایم. در نهایت مدلی مبتنی بر برنامهریزی آرمانی جهت تخصیص هر کدام از بسته ها به مشتریان ارائه داده ایم. نتایج این پژوهش برای مدیران بازاریابی در زمینه مدیریت رویگردانی و تدوین استراتژی های بازار مفید خواهد بود.
کلمات کلیدی
, امتیازدهی مشتریان, بازاریابی رابطه ای, روش های پیشبرد, وفاداری مشتری, استراتژی بازار@inproceedings{paperid:1055217,
author = {نخعی, مهرناز and کوشا, حمیدرضا},
title = {مدلی جهت انتخاب روشهای پیشبرد بهینه نگهداری و توسعه رابطه با مشتریان},
booktitle = {دوازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع},
year = {2016},
location = {ايران},
keywords = {امتیازدهی مشتریان، بازاریابی رابطه ای، روش های پیشبرد، وفاداری مشتری، استراتژی بازار},
}
%0 Conference Proceedings
%T مدلی جهت انتخاب روشهای پیشبرد بهینه نگهداری و توسعه رابطه با مشتریان
%A نخعی, مهرناز
%A کوشا, حمیدرضا
%J دوازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع
%D 2016